کانال سوئز بازگشایی شد

کانال سوئز بازگشایی شد
دوشنبه 19 دی 1401 - 13:23

مقامات مسئول مصری در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کردند پس از ساعت‌ها تلاش قایق‌های یدک‌کش موفق شدند کشتی‌به‌گل‌نشسته را دوباره شناور کنند.

العالم - مصر

مقامات مسئول مصری در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کردند پس از ساعت‌ها تلاش قایق‌های یدک‌کش موفق شدند کشتی‌به‌گل‌نشسته را دوباره شناور کنند.

به گفته مقامات عبورومرور کشتی‌ها در کانال سوئز به حالت عادی برگشت.

کمیته مدیریت کانال سوئز نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در شرایط کنونی عبور و مرور کشتی ها در کانال سوئز بدون هیچ مشکلی انجام می شود و مشکلی که برای کشتی گلوری پیش آمده بود، برطرف شده است.

این در حالی است که رسانه‌های مصری ساعاتی پیش از به گل نشستن یک کشتی به نام «Glory» در کانال سوئز خبرداد و اعلام کرده بودند قایق‌های یدک‌کش در حال تلاش برای دوباره شناورکردن آن هستند.

در ماه مارس پارسال نیز یک کشتی در کانال سوئز به گل نشست و به مدت ۶ روز عبورومرور کشتی‌ها مختل شد. اوایل فروردین ۱۴۰۱ کشتی عظیم کانتینربر «اور گیون» با وزن ۲۲۰ هزار تن که از چین به مقصد بندر روتردام هلند در حرکت بود، از ساعات پایانی ۲۳ مارس (۳ فروردین) عرض کانال سوئز را مسدود کرد.

این حادثه باعث شد تا بیش از ۴۰۰ کشتی دیگر در این آبراهه بین‌المللی گیر کنند و قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز افزایش یابد.افزون بر صدها کشتی که در این کانال حبس شده‌ و در انتظار بازگشایی دوبارۀ مسیر بودند، دهها کشتی نیز تصمیم گرفتند قبل از ورود به این آبراهۀ کلیدی، مسیر خود را تغییر دهند و با عبور از دماغه امید نیک در جنوبی‌ترین نقطه آفریقا و با اضافه کردن حدود دو هفته به مدت زمان سفر خود، محموله‌های خود را به مقصد برسانند.

حدود ۱۲ درصد تجارت جهانی کانال ۱۹۳ کیلومتری سوئز می‌گذرد، کانالی که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر میان آسیا و اروپاست.اگر کشتی‌ها بخواهند با دور زدن آفریقا مسیر اروپا آسیا را طی کنند دو هفته بیشتر وقت می‌برد.

مهر

پربیننده ترین خبرها