'در چنگال دستگاه امنیت'؛ تقابل با جوخه های ترور آل سعود

دوشنبه 19 دی 1401 - 18:33

واحد اطلاع رسانی دستگاه امنیت دولت نجات ملی یمن در فیلمی مستند با عنوان «در چنگال دستگاه امنیت» جزئیاتی از مقابله نیروهای امنیتی با جوخه های ترور سعودی در یمن و خنثی سازی نقشه دستگاه جاسوسی سعودیها برای فتنه انگیزی در این کشور را فاش کرد.

العالم - یمن

به نقل از رسانه های یمنی، این فیلم مستند که قرار است عصر فردا سه شنبه پخش شود، جنگ کنونی بین سازمان اطلاعات یمن و دستگاه جاسوسی عربستان را روایت می کند و شیوه کار اطلاعاتی عربستان برای تشکیل هسته‌های خرابکار و عوامل مزدور و خائن را با ذکر جزییات و تصاویر و همچنین تلاش نیروهای امنیتی یمن برای برقراری امنیت در کشور را به تصویر می کشد.

این فیلم از جمله هویت مزدورانی به نام «محمد علی المقدشی» و «فضل حسین المصقری» را به عنوان عناصر اصلی تشکیل دهنده دو هسته جاسوسی و خرابکاری سعودیها آشکار می کند که هسته نخست تحت نظارت فردی بنام «طارق محمد احمد الغزالی» معروف به «طارق البعدانی الغزالی» با هدف برهم زدن امنیت و ایجاد بی ثباتی در جبهه داخلی و در منطقه «بعدان» فعالیت می کرد اما در این مأموریت شکست خورد.

هسته دوم نیز با هدف ترور و سوء قصد به تعدادی از شخصیت های اجتماعی و مقامات در استان های صنعا»، «اب» و «ذمار» فعالیت می کرد.

یمن2

این فیلم جزئیات یکی از عملیات ضدجاسوسی موفق سرویس های امنیتی یمن را به نمایش می گذارد که در آن چگونگی به خدمت گرفته شدن طارق محمد احمد الغزالی از سوی سعودیها برای تشکیل هسته خرابکاری با هدف برای برهم زدن امنیت در استان «اب» و نحوه نقل و انتقال پول، خرید و ارسال سلاح با هدف اخلال در سیستم نظامی در منطقه «بعدان» در استان «اب» یمن را به تصویر می کشد.

بر اساس این فیلم، دستگاه اطلاعاتی عربستان تلاش کرده تا عناصر وابسته را برای ترور و هدف قرار دادن شخصیت‌های ملی و مخالف تجاوزگری سعودیها به یمن، به این کشور گسیل کند و از این رو، یک تیم به سرکردگی فردی به نام «محمد علی احمد الحنش» عهده دار ماموریت ترورهایی در استان های ذمار و اب و صنعا شد که آخرین ماموریت آنها ترور وزیر ورزش و جوانان شهید «حسن زید» بود.

همچنین این فیلم روایتگر جزییات ترور این وزیر یمنی است که ترور او با هدف ضربه زدن به امنیت یمن و سرپوش گذاشتن عربستان بر شکست های خود در عرصه نظامی و جبران آن انجام شد.

فیلم یاد شده صحنه ترور شهید حسن زید را بازسازی کرده و عاملان ترور، نحوه تعقیب و ترور و سپس فرار خود را پس از این عملیات تشریح می کنند.

این فیلم همچنین نشان می‌دهد که چگونه دستگاه‌های امنیتی یمن موفق شدند ظرف کمتر از یکساعت از این ترور در یک منطقه کور امنیتی، مسیر فعالیت و فرار جانیان و شیوه فعالیت آنها را شناسایی کرده و مانع فرارشان به مناطق تحت اشغال عربستان شوند.

علاوه بر این، فیلم یاد شده نشان می دهد که چگونه در عرض چند ساعت و با تبادل سریع اطلاعات بین سرویس‌های امنیتی یمن، مخفیگاه تعدادی از اعضای تیم ترور در صنعا شناسایی و بدین ترتیب عاملان جنایت روز بعد در منطقه «هور» از توابع استان «دهمار» گرفتار شده و طی عملیات تعیقب و گریز به هلاکت می رسند و به موازات آن، رییس تیم ترور که قصد فرار به سمت مناطق تحت کنترل ائتلاف متجاوز را داشت، دستگیر می شود.

در این فیلم آخرین جزئیات مربوط به رئیس تیم «الحنش» و اعتراف وی به انجام ترور شهید حسن زید و نقش همکاری های مردمی در به دام انداختن وی و تیم همدستش به خوبی نشان داده شده است.

این فیلم همچنین پرده از معمای ترور شهید «عبدالله السلامی» و ترور ناموفق استاد «عبدالکریم الحبسی» در استان ذمار و نیز ترور نافرجامی را که علیه «عبدالواحد المروعی» معاون فرماندار استان اب روی داد، نشان می دهد و با ذکر اسامی، شخصیات های دولتی و ملیِ مخالفِ ائتلاف متجاوز سعودی را که این تیم آنها را زیر نظر داشت، مستندسازی می کند.

فیلم «در چنگال دستگاه امنیت» تأثیر تغییر پیکربندی مجدد سرویس‌های امنیتی بر اساس توان و کمک مردمی را نشان می دهد و مکانیسم همکاری خلاقانه بین سرویس‌های امنیتی را بررسی می‌کند.

این فیلم همچنین از زبان شخصیت‌های برجسته نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و علمی یمن به بیان زوایای پنهان جنگ امنیتی و اطلاعاتی با حکومت سعودی می پردازد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها