نقش سرویس های اطلاعاتی - امنیتی سعودی در ترور مسئولان یمنی

نقش سرویس های اطلاعاتی - امنیتی سعودی در ترور مسئولان یمنی
سه شنبه 20 دی 1401 - 14:46

رژیم سعودی علاوه بر ادامه حملات تجاوزکارانه هشت ساله خود علیه یمن و محاصره اقتصادی شدید علیه مردم بی گناه این کشور، نقشی مهم را در ترور شخصیت‌ها و مسئولان یمنی و تشکیل هسته‌ های تروریستی برای تضعیف امنیت یمنی ها ایفا می کند.

العالم - نظرکده

پژوهشگران و کارشناسان سیاسی معتقدند که رژیم سعودی از سال 1977 میلادی (1355 هـ.ش.) تا به امروز نقشی عمده و برجسته را در ایجاد هسته های تروریستی، تامین اسلحه برای آن ها و طراحی ترورها داشته است.

سرویس های اطلاعات خارجی سعودی وابسته به محمد بن سلمان پس از آن که در جمع آوری اطلاعات درباره مخالفان وی ناکام ماندند، به ترورهای مستقیم و غیرمستقیم مسئولان و شخصیت های یمنی روی آوردند.

سرویس های اطلاعات سعودی شخصیت های یمنی را ترور می کنند و این اقدام را گاه از طریق عواملی مانند داعش و تروریست ها و گاه توسط مزدوران خود و یا مستقیماً از طریق پهباد انجام می دهند.

عربستان سعودی ، "صالح الصماد" رئیس جمهوری، حسن زید وزیر یمنی ، دکتر جارالله، دکتر احمد شریف و بسیاری از شخصیت های یمنی و رهبران برجسته حزب سوسیالیست و جنبش انصارالله را ترور کرده است.

رهبران جنبش انصارالله می گویند که نقش نیروهای اطلاعاتی سعودی در ترور شخصیت های یمنی از طریق فیلم «در چنگال امنیت» برملا شد؛ این فیلم واقعیت جنایات اطلاعاتی سعودی علیه رهبران و شخصیت های برجسته یمنی در سطوح مختلف سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی را به خوبی نشان می دهد.

کارنامه رژیم سعودی از زمان تأسیس این کشور مملو از جنایات تروریستی است، زیرا رژیم سعودی بر روی بقایای برجای مانده از قبایل، شیوخ طایفه و روحانیون در شبه جزیره عربستان ایجاد شده است.

رژیم سعودی علاوه بر جنگ مستقیم نظامی و اعمال فشار افتصادی از طریق محاصره، با هدف قرار دادن شخصیت‌های یمنی از طریق تامین تسلیحات برای مزدوران خود در تشکیل هسته‌های ترور در داخل یمن، نقش آفرینی می کند.

رژیم سعودی با چراغ سبز آمریکا شخصیت های یمنی را ترور می کند. رسانه های غربی در داخل و خارج از آمریکا با حمایت لجستیکی و اطلاعاتی و همچنین با پوشش سیاسی، حقوق بشری و رسانه ای از این جنایات، حمایت می کنند.

رویکرد رژیم آل سعود این است که رسانه‌های وابسته به آن برای منحرف و گمراه کردن افکار عمومی، پس از ترور شخصیت‌های یمنی، اختلافات فرقه‌ای و درگیری‌های داخلی ایجاد می کنند تا آثار این جنایات و ترورها را پنهان کنند.

«کشتار» سیاست همیشگی رژیم سعودی است که از طریق ترور در داخل و خارج از این کشور و اعدام در داخل عربستان صورت می گیرد که از جمله می توان به اعدام شیخ النمر اشاره کرد که بر اساس اتهامات ساختگی و محاکمات دادگاه های صوری رخ داد.

رژیم سعودی در انجام ترورهای خارج از عربستان سابقه طولانی دارد؛ گزارش های یمنی حاکی از آن است که رژیم سعودی طی پنج سال گذشته بیش از 400 نفر را در استان عدن ترور کرده است. ترور یکی از روش هایی است که رژیم سعودی برای سرکوب و مقابله با مخالفان خود به کار گرفته است.

گزارش‌هایی از سرویس های اطلاعات سعودی در دست است که نشان می دهد رژیم سعودی عامل ترور ابراهیم الحمدی در سال 1977 میلادی (1355هـ.ش.) بوده است. همچنین گزارش روزنامه‌های قطر و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به نقل از مقامات یمنی حاکی است که در کشور یمن یک هسته ترور به ریاست ناصر الفهادی وابسته نظامی و زیر نظر محمد آل الجابر سفیر سعودی وجود دارد؛ این گزارش ها نشان می دهد که ترورهای سعودی سیستماتیک و برنامه ریزی شده است، زیرا نهادی برای برنامه ریزی و اجرای ترورها در سفارت های عربستان سعودی، چه در یمن، چه در کشورهای دیگر تشکیل شده است که ناشی از نگاه تحقیرآمیز سعودی ها به یمن است که این کشور را سرزمینی وابسته به عربستان می داند.

ترور شهید صالح الصمد در سال 2018 میلادی (1396هـ.ش.) یکی از ترورهایی است که با پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی سعودی و توسط پهباد آمریکایی انجام شد.

پربیننده ترین خبرها