عضو کنست اسرائیل خواستار نافرمانی مدنی علیه کابینه نتانیاهو شد

عضو کنست اسرائیل خواستار نافرمانی مدنی علیه کابینه نتانیاهو شد
سه شنبه 20 دی 1401 - 20:37

یک عضو کنست رژیم صهیونیستی خواهان نافرمانی مدنی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو شد.

العالم - فلسطین اشغالی

یائیر گولان وزیر سابق صنایع و بازرگانی رژیم صهیونیستی در رشته توئیت‌‌هایی از‌‌‌ ایده نافرمانی مدنی در اسرائیل در اعتراض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو، حمایت و نام این کابینه را «کابینه فاسدین» خواند.

گولان در رشته توئیت‌های خود که رسانه‌های فلسطینی آن را ترجمه کرده اند، افزود: این دولت کابینه فاسدین و حریدیم‌ها پول‌های ما را چپاول کرده و هر کاری که دلشان می‌خواهد بدون هیچ بازداشتی انجام می‌دهند، باید به مبارزه با کابینه افراطیون و تاریکی پرستان پرداخت، تظاهرات و اعتراضات در روز شنبه برای این کار کافی نیست.

بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی هم خواستار تظاهرات در اعتراض به کابینه نتانیاهو و بن گویر شده بود، او از معترضین خواست اسرائیل را به لرزه در آورند.

گسترش اعتراضات از یک سو و پافشاری جریان‌های متحد نتانیاهو از سوی دیگر، باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان اسرائیلی نسبت به وقوع جنگ داخلی دراسرائیل هشدار دهند.

مهاجران صهیونیست اسکان یافته در فلسطین اشغالی از شنبه گذشته تظاهرات اعتراض آمیز خود را نسبت به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو و کابینه اش، در تل‌آویو آغاز کرده‌اند، شمار معترضین در روز شنبه گذشته بیش از 10 هزار نفر تخمین شده شد که در مناطقی از این شهر به درگیری با پلیس انجامید.

پربیننده ترین خبرها