ترور سردار سلیمانی؛ آمریکا طرح حفاظت از مقامات دولت ترامپ را تمدید کرد

 ترور سردار سلیمانی؛ آمریکا طرح حفاظت از مقامات دولت ترامپ را تمدید کرد
چهارشنبه 21 دی 1401 - 08:05

به دنبال ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد و شهادت ناجوانمردانه وی، وزارت خارجه آمریکا هر ماه بیش از دو میلیون دلار برای حفاظت بیست و چهار ساعته از مایک پامپئو و برایان هوک از مقامات دولت دونالد ترامپ که این جنایت را رقم زدند، هزینه می‌کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، دولت جو بایدن بار دیگر طرح حفاظت از مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده (وزیر خارجه دولت ترامپ)، و یکی از دستیارهای ارشد او را به ادعای تهدیدات از سوی ایران تمدید کرد.
وزارت خارجه ایالات متحده هفته گذشته در یادداشت‌هایی جداگانه به کنگره اعلام کرده بود که تهدیدات علیه پامپئو و برایان هوک همچنان «جدی» است. هوک نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور ایران بود.
برایان هوک به همراه مایک پامپئو کمپین «فشار حداکثری» علیه ایران را به دنبال خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای، موسوم به برجام، هدایت کردند. ایران در عین حال این دو را مسئول شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در فرودگاه بغداد می‌داند و تاکید کرده است که انتقام خواهد گرفت.
از ژانویه ۲۰۲۱ که برایان هوک مسئولیت خود را واگذار کرد، این دهمین بار است که وزارت خارجه ایالات متحده طرح حفاظت از او را تمدید می‌کند. طرح حفاظت از مایک پامپئو نیز برای هفتمین بار است که تمدید می‌شود. این اختلاف از آنجا ناشی می‌شود که پامپئو به عنوان وزیر خارجه پیشین به طور خودکار پس از مسئولیت خود تا ماه‌ها مشمول طرح حفاظت می‌شد.
در نامه وزارت خارجه ایالات متحده به کنگره که جان باس، معاون موقت وزیر، آن را امضا کرده، آمده است: «بدین وسیله اعلام می‌کنم که تهدیدات خاص علیه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه پیشین، همچنان ادامه دارد.»
نامه مشابهی نیز درباره برایان هوک به کنگره ارسال شده است.
وزارت خارجه آمریکا ماهانه بیش از دو میلیون دلار برای حفاظت بیست و چهار ساعته از مایک پامپئو و برایان هوک هزینه می‌کند.

پربیننده ترین خبرها