درخواست «جریان دموکراتیک» تونس برای ادامه فشار مردمی به منظور تغییر دولت

جمعه 23 دی 1401 - 13:07

حزب «جریان دموکراتیک» تونس در کنفرانس مطبوعاتی، پس از معرفی رهبری جدید خود، خواستار تغییر دولت و اتخاذ یک سیاست اقتصادی روشن برای خروج از بحران کنونی در کشور شد.

العالم - تونس

منیره شریفی خبرنگار العالم در تونس گزارش داد: حزب اپوزیسیون «جریان دموکراتیک» با رهبری جدید، پس از استعفای دبیرکل و تعدادی از رهبرانش، اعلام کرد که برای وادار کردن قیس سعید رئیس جمهور به تغییر رویکرد سیاسی یا کناره گیری از قدرت، روی فشار مردم حساب می کند. وی هر گونه هماهنگی با «جبهه نجات» برای تظاهرات خیابانی به مناسبت سالگرد انقلاب را انکار کرد.

حزب "جریان دموکراتیک " در تونس تغییر دولت فعلی و اتخاذ راهکارهای متعدد برای مقابله با تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در کشور را خواستار شد.

"نبیل حجی" نماینده حزب اپوزیسیون «جریان دموکراتیک» در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما بدتر کردن بحران در کشور از طریق آشوب در خیابان را راه حل مناسبی نمی دانیم و به دنبال راه حل مناسب برای حل بحران و مشکلات مردم هستیم خواه از این طریق که قیس سعید از سیاست های گذشته خود برگردد یا این که کناره گیری کند.

"محمد العربی الجلاصی " معاون دبیرکل «جریان دموکراتیک» تونس هم در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: از طریق راه حل های مختلف از جمله «سرمایه گذاری» های دوجانبه برای تولید ثروت در کشور و کمک به قشر ضعیف، می توان تورم را مهار کرد.

در همین حال، مخالفان برای تظاهرات در سالگرد انقلاب علیه قیس سعید رئیس جمهور، همراه با تدارکات امنیتی قابل توجه برای تامین امنیت آن، آماده می شوند.

با توجه به این که بحران پیچیده در این کشور ، هیچ چشم اندازی برای راه حل قابل پیش بینی در آینده ندارد، تحلیلگران توانایی این اعتراضات را برای تغییر صحنه فعلی در تونس، کم و در سطح پایین برآورد کردند.

"مبروکه خذیر" روزنامه نگار و استاد دانشگاهی در تونس هم در مصاحبه با العالم اظهار داشت: آشوب های خیابانی راه حل مناسب برای تغییر صحنه سیاسی در تونس نیست؛ البته احزاب مختلف باید در صحنه سیاست حضور داشته باشند اما تحریک مردم برای حضور در خیابان کار درستی نیست. باید در روند سیاسی تجدید نظر شود و در عین حال احزاب نیز در عملکرد خود تجدید نظر و تلاش کنند سطح اعتماد مردم به حکومت را بالا ببرند.

پربیننده ترین خبرها