آیا حضور دوباره عمانی ها در صنعا از «نزدیک بودن توافق» خبر می دهد؟

جمعه 23 دی 1401 - 12:41

بازگشت دوباره هیأت عمانی به صنعاء نشان دهنده پیشرفت در مذاکرات و گفت و گوهایی است که در مسقط بین دولت صنعاء و کشورهای متجاوز در حال انجام است.

العالم - یمن

محمد عبدالسلام رئیس هیأت ملّی مذاکره کننده یمنی اظهار داشت: بازگشت دوباره هیأت عمانی به صنعاء پس از ابلاغ پیام های فراوان از سوی طرف های درگیر به یکدیگر، برای تکمیل موضوع آتش بس و بررسی آخرین تحولات صورت گرفته است.

عبدالسلام افزود که تبادل پیام با سایر طرف ها همچنان ادامه دارد. او و هیأت عمانی دیدگاه های طرف مقابل را به رئیس شورای عالی سیاسی یمن منتقل خواهند کرد.

وی تاکید کرد که صدای مردم تأثیر بسیار زیادی دارد و در خصوص روند اوضاع سیاسی و نتیجه مذاکرات، اوضاع انسانی در اولویت قرار دارد.

رئیس هیأت ملی یمنی با اشاره به تلاش های عمان و طرف های بین المللی برای دستیابی به امنیت و صلح در یمن، خاطرنشان کرد: دیدارهای فشرده بین مسئولان یمنی و عمانی نشان‌دهنده جدیت صنعاء در برداشتن گام‌های ملموس برای به نتیجه رسیدن است و در این رابطه، نتیجه کار بستگی به میزان جدیت طرف مقابل دارد.

رسانه‌ های یمنی اعلام کردند صحبت‌هایی درباره حضور یک هیأت سعودی همراه با هیأت عمانی وجود دارد. این هیأت‌ها حمایت عربستان سعودی را از برخی موضوعات که صنعاء قبلا مطرح کرده بود، به همراه دارند. همچنین این هیأت‌ها با عنوان نمودن برخی از نگرانی‌های ریاض، تقاضای سعودی ها را برای دریافت تضمین هایی جهت رفع دغدغه های امنیتی ریاض در آینده مطرح کردند.

حال این پرسش مهم مطرح است که نقش آفرینی هیأت عمانی به چه صورت است؟ آیا واقعاً در مذاکرات پیشرفتی حاصل شده است؟ تضمین هایی که عربستان سعودی به دنبال آن است ، چطور محقق خواهد شد؟

باید منتظر بود و دید که این مذاکرات چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها