روزنامه نگار صهیونیست در ریاض: ما با عصر جدیدی روبرو هستیم/ عادی‌سازی روابط بسیار نزدیک است

روزنامه نگار صهیونیست در ریاض: ما با عصر جدیدی روبرو هستیم/ عادی‌سازی روابط بسیار نزدیک است
سه شنبه 27 دی 1401 - 10:22

«انریکه زیمرمن»، روزنامه‌نگار اسرائیلی که مدتی در ریاض اقامت داشته، در گفت‌وگویی مطبوعاتی اذعان کرد که روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر خواهد شد.

العالم - عربستان سعودی

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، این روزنامه‌نگار اسرائیلی در گفت‌وگوی خود با این رسانه به رشد جامعه یهودی و فعالیت تجار صهیونیست در عربستان اشاره کرده و گفت: «ما در آغاز یک دوره جدید هستیم؛ فعالیت‌های جدیدی شروع شده، اما زمان بیشتری را می‌طلبد».

او در این باره تاکید کرد: «در چارچوب نزدیکی روابط تل‌آویو و ریاض، اکنون شاهد حضور یک گروه یهودی در ریاض و فعالیت بازرگانان اسرائیلی هستیم که مدتی است در این کشور مشغول به کار بوده‌اند».

زیمرمن که مدتی در ریاض حضور داشته درباره وضعیت روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی می‌گوید: طی چند هفته اخبار مبتنی بر شکل‌گیری روابط رسمی بین تل‌آویو و ریاض بیشتر شده و داده‌های بیشتری مبنی بر روابط این دو در آینده وجود دارد.

این روزنامه‌نگار صهیونیست در ادامه صحبت‌هایش به شروط ریاض برای عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اشاره کرده و گفت: شرط اول حکومت سعودی برای عادی‌سازی با کابینه جدید به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» این بوده که اراضی بیشتری از کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها اشغال نشود.

او درباره شرط دوم «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان برای نتانیاهو افزود: شرط دوم بن‌سلمان این بوده که سیاست صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی تغییر نکند؛ چراکه این نقطع جغرافیایی، از حساس‌ترین نقاط جهان به شمار می‌رود.

پیش‌تر نتانیاهو با تاکید بر اینکه مسئله پیوستن عربستان به روند عادی‌سازی فقط نیازمند زمان است، مدعی شده بود که برقراری روابط توسط بسیاری کشورهای عربی با تل‌آویو، از جمله امارات، بحرین، مغرب و سودان بدون اطلاع و رضایت ریاض نبوده است؛ چرا که عربستان تاثیرگذارترین کشور در جهان عرب است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارشی با عنوان «یک اسرائیلی در عربستان سعودی» منتشر کرده است و در آن اعلام می‌کند که تیم خبری زیمرمن از برخی شهرهای عربستان سعودی نظیر مکه و مدینه بازدید می‌کند.

پربیننده ترین خبرها