وکیل بایدن: اسناد محرمانه بیشتری در خانه رئیس‌جمهور آمریکا پیدا شده است

وکیل بایدن: اسناد محرمانه بیشتری در خانه رئیس‌جمهور آمریکا پیدا شده است
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 07:55

پیشتر نیز اسناد محرمانه‌‌ای از دفتر و خانه جو بایدن پیدا شده بود که واکنش‌هایی در بین جمهوریخواهان به همراه داشت.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از وکلای رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت ماموران وزارت دادگستری ایالات متحده در بازرسی جدید از منزل جو بایدن در ایالت دلاور شش سند محرمانه دیگر پیدا کردند.

باب بائر، وکیل جو بایدن، اضافه کرد برخی از اسناد محرمانه پیدا شده مربوط به دوران نمایندگی او در سنای ایالات متحده است. جو بایدن از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ نماینده ایالت دلاوِر در سنای آمریکا بود.

وکیل رئیس جمهور همچنین گفت دیگر اسناد پیدا شده مربوط به دوران معاون رئیس جمهور جو بایدن در دولت اوباما از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ است.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است که جستجوی ۱۲ ساعته‌ای روز جمعه از منزل جو بایدن انجام داده است.

این بازرسی با اجازه کتبی خود بایدن انجام شده است. طبق این گزارش، جو بایدن و همسرش در زمان بازرسی در منزل حضور نداشته‌اند.

پیش از این نیز اسناد محرمانه‌‌ای از دفتر و خانه جو بایدن پیدا شده بود که واکنش‌هایی در بین جمهوریخواهان در پی داشت.

وزیر دادگستری و دادستان کل ایالات متحده ۲۲ دی ماه از تعیین یک مشاور ویژه برای بررسی اسناد محرمانه کشف شده در دفتر و اقامتگاه جو بایدن خبر داد.

هم‌اکنون تحقیقات مشابهی نیز درباره اسناد کشف شده از اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان است.

با تعیین مشاور ویژه برای پرونده اسناد کشف شده در دفتر و اقامتگاه جو بایدن، دادستانی کل آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ در حال تحقیق از دو نامزد اصلی خواهد بود.

البته این بدان معنا نیست که این دو پرونده در حال تحقیق توسط دادستان آمریکا یکسان هستند. وکلای جو بایدن گفتند که پس از یافتن اسناد مربوطه آنها را داوطلبانه به آرشیو ملی آمریکا تحویل دادند. اما دونالد ترامپ تا زمان بازرسی اقامتگاهش در فلوریدا توسط اف‌بی‌آی در ماه اوت در برابر تحویل این اسناد مقاومت کرد.

پربیننده ترین خبرها