پاسخ کنعانی به سوال العالم در باره رفتارهای خصمانه آمریکا/ تحریم‌های واشنگتن مصادیق جنایت علیه بشریت است/ اقدامات خصمانه آمریکا خسارات متعددی بر دولت و ملت ایران وارد کرده است

پاسخ کنعانی به سوال العالم در باره رفتارهای خصمانه آمریکا/ تحریم‌های واشنگتن مصادیق جنایت علیه بشریت است/ اقدامات خصمانه آمریکا خسارات متعددی بر دولت و ملت ایران وارد کرده است
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 12:37

سخنگوی وزارت خارجه در باره رفتارهای دوگانه و ضد ایرانی آمریکا گفت: دولت آمریکا سابقه طولانی بیش از ۴۰ ساله به اندازه عمر انقلاب اسلامی ایران از سیاست‌های غلط، غیرسازنده و مخرب در ارتباط با تهران و نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران داشته است که خسارات متعددی بر دولت و ملت ایران وارد شده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار العالم که پرسید، طی دو سه ماه اخیر مکرر از ارسال پیام از سمت امریکا به ایران سخن گفته می شود و در مقابل واشنگتن در مواردی ارسال چنین پیام هایی را رد و در مواردی هم در برابر این مساله سکوت اختیار کرده است، هدف آمریکا از اتخاذ چنین رویکردهای دوگانه و ضد ایرانی چیست و تا کی ادامه چنین رفتارهای دوگانه ای ازسوی جمهوری اسلامی تحمل خواهد شد؟ تصریح کرد: دولت آمریکا سابقه طولانی بیش از ۴۰ ساله به اندازه عمر انقلاب اسلامی ایران از سیاست‌های غلط، غیرسازنده و مخرب در ارتباط با تهران و نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران داشته است.

کنعانیکنعانی خاطرنشان کرد، در طول سنوات طولانی گذشته در این زمینه اقدامات دولت آمریکا متعدد و متنوع بوده و در حوزه‌های مختلف شاهد این رفتارهای خصمانه دولت آمریکا علیه ایران بودیم و از این ناحیه هم خسارات متعددی بر دولت و ملت ایران وارد شده است.

وی گفت: ماهیت رفتار آمریکا نسبت به ملت و دولت ایران خصمانه است. دولت آمریکا در حوزه تحریم‌ها مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده و این تحریم‌ها مصادیق جنایت علیه بشریت است و اینها در پرونده رفتار دولت آمریکا علیه ایران ثبت و ضبط شده است. این به دولت آمریکا برمی‌گردد که تا چه زمانی بخواهد این رفتار را اصلاح کرده و مایل باشد شرایط حاکم بر روابط دوجانبه در ریل دیگری قرار بگیرد.

پربیننده ترین خبرها