رایزنی های کاظمی قمی در کابل؛ تاکید بر همگرایی و وحدت در افغانستان

رایزنی های کاظمی قمی در کابل؛ تاکید بر همگرایی و وحدت در افغانستان
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 11:49

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در ادامه رایزنی های خود با مقامات این کشور، در دیدار عبدالله عبدالله از شخصیت های سیاسی برجسته افغانستان، بر ضرورت همگرایی داخلی و تشویق مردم به وحدت در افغانستان و اهمیت حسن همجواری دو همسایه تاکید کرد.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین افغانستان با حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل دیدار کرد.

در این دیدار رئیس شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین افغانستان، سمت جدید حسن کاظمی قمی را تبریک گفت و از کمک‌های بشر دوستانه‌ جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد.

کاظمی قمی نیز خاطرنشان کرد با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی تلاش می کند تا روابط میان دو کشور همسایه براساس منافع دوجانبه استوار و هرچه بیشتر تقویت شود.

کاظمی قمی پیش از این نیز در دیدار امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت طالبان ، با وی در خصوص همکاری‌های مشترک میان دوکشور گفت و گو و تبادل نظر کرده بود.

حسن کاظمی قمی چندی پیش با حفظ سمت نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، به عنوان رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل منصوب شد.

پربیننده ترین خبرها