اعدام میدانی درجنین اعدام خیابانی در قدس اشغالی

اعدام میدانی درجنین اعدام خیابانی در قدس اشغالی
شنبه 8 بهمن 1401 - 19:53

خبر: امروز (شنبه، 8 بهمن ماه) دو مجروح اسرائیلی درشهرک سلوان قدس و دیروز (جمعه) 8 کشته و 12 مجروح اسرائیلی درشمال قدس اشغالی آمار اولیه تلفات و مجروحینی است که دو تن ازجوانان فلسطینی در مقابل کشتار صهیونیست ها طی یورش روز پنجشنبه ( 6 بهمن ماه) آنان به جنین با 9 شهید و 20 مجروح فلسطینی نصیب صهیونیستها کردند.

تحلیل:
-رویکرد اخیر مقاومت فلسطین مقابله به مثل میدانی و به تعبیر دقیق تر" خیابانی" با رژیم صهیونیستی شده است. در این روش از انتقام گیری، تلاش می شود میان ضربات دریافت شده با ضرباتی که به دشمن صهیونیستی وارد می شود به لحاظ عددی گونه ای تساوی وجود داشته باشد. بر این مبنا دیگر هیچ جایی برای صهیونیستها در دل رژیم محل و منطقه امن محسوب نمی شود.
-در حالی که در پجشنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به شکلی کاملا مسلح و با هدف سرکوب فلسطینیان به جنین یورش برد و در این یورش که در امتداد یورش های اخیر و با هدف ارعاب مقاومت فلسطینی در دوره حکمرانی کابینه جدید راستگرا در اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو صورت می پذیرفت، 9 فلسطینی شهید و 20 فلسطینی دیگر را مجروح کرد که یک جوان 21 ساله فلسطینی به نام "خیری علقم"اولین آتش انتقام را در قدس بر روی اسرائیل گشود و از این رژیم 8 کشته و 12 مجروح گرفت. در تکمیل آن حرکت امروز (شنبه) نوجوانی 13 ساله در"شهرک سلوان در قدس 2 اسرائیلی دیگر را مجروح کرد. این دست از "اقدامات تلافی جویانه فوری "در حالی بلا فاصله بعد از ارتکاب صهیونیستها به جنایت صورت می پذیرد که نمونه آن در تاریخ کوتاه هفتاد و چند ساله موجودیت این رژیم بی سابقه است.
-در رویکرد جدید، جوانان مقاومت "اعدام های میدانی" را با "اعدامهای خیابانی" به شکلی همطراز با جنایت صورت پذیرفته شده پاسخ می دهند و البته در تعیین میدان انتقام خود را محدود به انتقام گیری در محل وقوع جنایت ملتزم نمی دانند. از دیدگاه این جوانان منتقم، سراسر سرزمین های اشغالی میدان انتقام گیری از دشمن صهیونیستی است.
-نتانیاهو درحالی که پیشتر موفق به عادی سازی روابط با چند کشور عربی شده بود و در شرایطی که به سختی و در قالب ائتلافی شکننده این بار موفق به تشکیل دولتی راستگرا و البته افراطی شده بود، با خود می پنداشت کار تسلط بر مقاومت نزدیک به نهایی شدن است اما شکل گیری "عرین الاسود" از یک سو و پررنگ تر شدن شعارهای مقاومت از دیگر سو و بالاخره همه گیرشدن دامنه مقاومت در جای جای سرزمین های اشغالی به انضمام عکس العمل های فوری و منطبق با میزان و حجم جنایت های صهیونیستی از سوی فلسطینیان نشان از نقطه پایانی بر خیال بافی های کودکانه شخص نخست وزیر و تیم افراطگرای همراه با او می باشد.
-در پدیده ای نادر در این دوره از حکومت نتانیاهو تظاهرات بیش از صدهزار نفری علیه وی با مشخصه ای جدید نیز دامنگیرش شده است. در این تظاهرات کم سابقه هم شهرک نشینان و هم فلسطینیان ساکن در اراضی اشغالی حضور دارند و هر یک از منظر خاص خود بر مخالفت و دشمنی با نتانیاهو و رژیم اسراییل تاکید می کنند. در حالی که صهیونیستها با شخص نتایاهو و سیاستهای او و کابینه اش مانند محدود سازی قدرت قوه قضاییه اسرائیل به نفع دیکتاتوری نتانیاهو مشکلاتی جدی دارند، فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی مخالفت هایشان را با شخص نتانیاهو و"سیاستهای فلسطینی "ستیز او و همراهانش فریاد می زنند. سیلسات های صدور احکام نژاد پرستانه رژیم در برخورد با حبس قابل تمدید برای فلسطینیان و نه اسرائیلیها، سیاست های بازپس گیری هویت فلسطینی از فلسطینیان و...از جمله این موارد است.
-از آنچه این روزها در سرزمین های اشغالی در جریان است می توان چنین برداشت کرد که این بار جوانان فلسطینی فارغ از تعلقات حزبی و جریانی، عزم خود را به شدت براین مساله جزم کرده اند که تکلیف رژیم را در میدان به شکل قاطع روشن کنند.
-همچنین تجربه این دو عملیات فلسطینی در سرزمین های اشغالی بدون آن که ردی از مکان یا تشکیلاتی بجای بگذارند که در امر آموزش نظامی آنها نقش آفرین بوده اند، نشان می دهد مقاومت فلسطینی از ذخیره ای بی انتها از جوانان پر انگیزه برای نجات میهن برخوردار است.
-و بالاخره اینکه تجربه جدید عملیات در سرزمین های اشغالی طی روزهای اخیر بیش از هر زمان بی حاصلی عمل سازشکارانی را نشان می دهد که سه سال پیش در دوستی با دشمن مسلمانان یعنی اسرائیل سر از پا نشناختند و این روزها نیز به رغم سرافکندگی در نزد افکار عمومی به خاطر آنچه که مرتکب شده اند، در صدد همدلی با رژیم اسرائیل بر آمده اند و به نفی مشروعیت اقدامات انتقامی فلسطینیان که در برابر جنایات اشغالگران صورت می گیرد، همت گمارده اند.

پربیننده ترین خبرها