روسیه، اوکراین را به جنایت جنگی متهم کرد

روسیه، اوکراین را به جنایت جنگی متهم کرد
دوشنبه 10 بهمن 1401 - 12:59

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای کی‌یف را به دلیل حمله عمدی به یک مرکز پزشکی در شرق اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد، به جنایت جنگی متهم کرد.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو ارتش اوکراین را به حمله عمدی به بیمارستانی در یک منطقه تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین متهم کرد. این حمله که به گفته وزارت دفاع روسیه روز شنبه انجام گرفته، منجر به کشته شدن ۱۴ نفر شده و ۲۴ نفر از بیماران و کادر پزشکی نیز زخمی شده اند.

اوکراین تاکنون هیچ واکنشی به این اتهامات نشان نداده است. اما وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله ادعایی به بیمارستانی در منطقه "نووایدر" تحت کنترل روسیه با استفاده از سامانه پرتاب موشک هیمارس (HIMARS) آمریکایی انجام گرفته است.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه آورده است که حمله یاد شده به عمد علیه یک مرکز پزشکی غیرنظامی انجام گرفته و بی تردید یک جنایت جنگی از سوی رژیم کی‌یف است. در این بیانیه بر شناسایی و پاسخگو کردن عوامل این حمله تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) دولت کی‌یف و متحدان غربی آن، بارهای نیروهای روسیه را به جنایات جنگی علیه غیرنظامیان متهم کرده‌اند؛ اتهامی که مسکو هرگز آن را نپذیرفته است.

پربیننده ترین خبرها