گزارش العالم؛ اجلاس اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری‌های اسلامی در الجزایر با محوریت فلسطین

دوشنبه 10 بهمن 1401 - 12:48

هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی با شعار “جهان اسلام و چالش‌های نوسازی و توسعه”، در الجزایر با حضور نمایندگان پارلمانی بیش از 35 کشور برگزار شد.

العالم- فلسطین

به گزارش خبرنگار العالم در الحزایر، موضوع فلسطین بر تمامی پرونده‌هایی که در هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ارائه شده، غالب بود و بر آن سایه افکند.

عبدالحمید تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر در اظهاراتی در این اجلاس تأکید کرد:‌ قضیه فلسطین همچنان قضیه اصلی و مرکزی امت اسلامی و سازمان همکاری اسلامی باقی خواهد ماند، و لذا باید حمایت مالی و سیاسی از ملت فلسطین به منظور تقویت پایداری و مقاومت آنان در برابر رژیم اشغالگر و تجاوزگری‌های آن افزایش یابد. او تأکید کرد کرد که الجزایر همراه با دیگر دوستان خود در جهان اسلام در تلاش برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خواهد بود.

هیئت ایرانی نیز در جلسات فرعی و چه در جلسه افتتاحیه این اجلاس بسیار فعال بود و تاکید می‌کرد که صدایی بلندتر از صدای فلسطین نیست و حمله به کتاب خدا (قرآن) خط قرمز است.

حسانی اسماعیل‌روزی، رئیس انجمن دوستی ایران و پارلمان الجزایر گفت: موضوع اصلی مسئله فلسطین و همچنین پاسخ قاطع به ناقضان حریم قرآن کریم است و موضوع بعدی نیز مساله روابط اقتصادی میان کشورهای اسلامی است.

علیرغم بحران‌هایی که جهان در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین و همه‌گیری کووید شاهد آن است، موضوعات مطرح شده در این اجلاس، انرژی، امنیت غذایی و تروریسم بود، و افزون بر آنها، فلسطین همچنان در راس موضوعات مطرح‌شده قرار داشت.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس به اتفاق آراء تأکید کردند که فلسطین قضیه محوری جهان اسلام است و بایستی سیاستمداران در اظهارات‌شان و شاعران در سروده‌های‌شان بر این موضوع توجه کنند.

پربیننده ترین خبرها