در کنفرانس مشترک با همتای عربستانی؛

وزیر خارجه عراق: بغداد به دنبال نقش آفرینی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای است

وزیر خارجه عراق: بغداد به دنبال نقش آفرینی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای است
پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 - 16:25

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با ورود به بغداد در کنفرانس خبری مشترک با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود حضور یافت.

العالم ـ عراق

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی،پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در یک سفر رسمی وارد عراق شد و پس از گفت‌و‌گو با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود، در کنفرانس خبری مشترک با او شرکت کرد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، «فؤاد حسین» در این نشست خبری به خبرنگاران گفت که همکاری مستمری در حوزه‌های امنیتی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با عربستان سعودی وجود دارد.

وی در این نشست تأکید کرد، عراق و عربستان سعودی همکاری‌های جدید در حوزه تجاری دارند و بغداد در پی آن است تا نقش بارزی در کاهش تنش‌های منطقه‌ای ایفا کند.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت که در گفت‌و‌گو با «فیصل بن فرحان» با او در خصوص شورای هماهنگی عراق و عربستان رایزنی کرده است و عربستان سعودی آماده سرمایه‌گذاری در عراق است.

در مقابل فیصل بن فرحان نیز با بیان اینکه عراق نقش مهمی در منطقه دارد، گفت: ریاض و بغداد در پی گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های خود هستند و تحولات خوبی در رابطه با تعاملات اقتصادی عربستان سعودی و عراق ایجاد شده است.

او افزود: «عربستان سعودی از تلاش‌های دولت عراق در راستای شکوفایی اقتصادی و تلاش برای توسعه کشور از طریق هماهنگی‌های مشترک حمایت می‌کند».

به گزارش فارس، وبگاه عراقی «شفق نیوز» روز گذشته به نقل از منابع آگاه، نوشت که بن فرحان در این سفر درباره ازسرگیری مذاکرات ریاض و تهران با میانجیگری عراق گفت‌و‌گو خواهد کرد.

چندی پیش نیز فؤاد حسین وزیر خارجه عراق به شبکه خبری «رووداو» گفته بود: «ولی‌عهد سعودی از ما خواست میزبان دیدار وزیر خارجه سعودی با همتای ایرانی وی در بغداد باشیم. در حال حاضر مشغول هستیم و زمان دیدار علنی بین وزاری خارجه دو کشور را تعیین خواهیم کرد».

پربیننده ترین خبرها