چرا فلسطین از دادن رای موافق به میزبانی عربستان سعودی برای جام ملت‌های آسیا خودداری کرد؟

چرا فلسطین از دادن رای موافق به میزبانی عربستان سعودی برای جام ملت‌های آسیا خودداری کرد؟
شنبه 15 بهمن 1401 - 14:49

در سی و سومین نشست مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا در منامه پایتخت بحرین که چهارشنبه گذشته برگزار شد، از مجموع 45 کنفدراسیون آسیایی، 43 کنفدراسیون به میزبانی عربستان سعودی برای جام ملت‌های آسیا 2027 رای مثبت دادند و فدراسیون‌های فلسطین و ترکمنستان از دادن رای‌ خودداری کردند.

العالمدرگوشی

این موضع فدراسیون فوتبال فلسطین جنجال و واکنش های گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی به ویژه میان ارتش سایبری سعودی برانگیخت، حتی این جنجال به رسانه های سعودی نیز کشیده شد و آنها به شدت به فدراسیون فوتبال فلسطین حمله کردند.

شبکه الاخباریه عربستان اعلام کرد که فدراسیون فلسطین به نفع عربستان رای نداد در حالی که فدراسیون ایران به آن رای داد.

عربستان سعودی در تلاش برای برون رفت از این وضعیت شرم آور، بیانیه ای از جبریل الرجوب رئیس فدراسیون فلسطین دریافت کرد.

الرجوب در این بیانیه، البته به نقل از روزنامه سعودی «الریاضیه»، خطاب به یاسر المسحل، رئیس فدراسیون عربستان سعودی، از رای ممتنع نماینده فلسطینی به نفع عربستان، به دلیل آنچه وی آن را «نقص فنی» دانست، «عذرخواهی» کرد!!

تا اینجا، همه آنچه در مورد این «رویداد» گزارش کردیم، از منابع سعودی بود، اما صرف نظر از انگیزه واقعی نماینده فلسطینی، امیدوار بودیم که عربستان سعودی نیز به علت مخالفت با میزبانی مغرب برای جام جهانی و در مقابل رای دادن به نفع آمریکا از مغرب عذرخواهی کند!!

ما در همین حال همانند بسیاری این سوال را مطرح می کنیم که موضع فدراسیون فوتبال آسیا در مورد مسئله حقوق بشر در عربستان چیست؟

آیا دولت عربستان با وجود کارنامه سیاهش در زمینه حقوق بشر، شایستگی میزبانی چنین رویداد ورزشی مهمی را دارد، آن هم زمانی‌که زندانهایش پر از مخالفان سیاسی و اندیشمندان و علما و شعرا و زنان و کودکان است؛ رژیمی که وبلاگ نویسان و بیگناهان را با شمشیر گردن می زند و هشت سال است که به خاک همسایه خود یعنی یمن حمله و جنگی بیهوده و ویرانگر را بر این کشور تحمیل کرده و در همین حال منشأ شیوع تفکر جنایتکار وهابیت تکفیری است که در اکثر کشورها ویرانی و فساد به بار آورده است.

ما چنین سوالی‌هایی را از محافل بین‌المللی می‌پرسیم و اطمینان کامل داریم که با گوش‌های ناشنوا و زبان های لال و چشم‌های کور رو به رو می شویم.

عربستان در محافل بین المللی مثل "اسرائیل"، رژیمی فراقانونی محسوب می‌شود و تا وقتی که آل‌سعود سرگوم اجرای نقشه‌های آمریکا در منطقه و تحمیل رژیم صهیونیستی بر منطقه است، از هر نوع مجازاتی در امان خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها