رسانه‌های عبری از سفر مقام سودانی به رژیم صهیونیستی خبر دادند

رسانه‌های عبری از سفر مقام سودانی به رژیم صهیونیستی خبر دادند
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 19:07

رسانه‌های عبری گزارش دادند که قرار است در چند روز آینده یک مقام ارشد سودانی به منظور تقویت روابط دو جانبه به رژیم صهیونیستی سفر کند.

العالم - فلسطین

در همین راستا روزنامه عبری یسرائیل هیوم نوشت: انتظار می رود یک مقام ارشد سودان در روزهای آینده به منظور استمرار آمادگی برای امضای توافق نامه عادی سازی بین خارطوم و تل آویو به اسرائیل سفر کند.

این گزارش افزود: این مقام سودانی با ایلی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و سایر مقامات ارشد رژیم دیدار خواهد کرد.

منابع عبری گزارش دادند، هدف از این سفر، تقویت روابط قبل از امضای توافقنامه عادی‌سازی و تداوم آمادگی‌ها برای به رسمیت شناختن متقابل، پس از تشکیل دولت غیرنظامی در سودان است.

این در حالی است که امروز مردم سودان تظاهراتی را در شهر خارطوم در اعتراض به سفر ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این کشور و تصمیم دولت این کشور به عادی‌سازی روابط با این رژیم برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی هرگونه صلح و مذاکره با دشمن صهیونیستی را محکوم کرده و عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس را خیانت دانستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی با شعار "فلسطین فروشی نیست"، "الاقصی باور و عقیده است"، "خارطوم به قدس خیانت نمی‌کند" و "حکام خیانت‌کار نماینده ما نیستند" در دست داشتند.

این تظاهرات به دعوت ائتلاف "سودانی‌های ضد عادی‌سازی روابط" که فوریه ۲۰۲۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرد، برگزار شد.

احزاب و جریان‌های سیاسی سودانی ضمن محکومیت تصمیم دولت برای عادی‌سازی رسمی روابط با تل آویو، تاکید کردند که به حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن ادامه می‌دهند و با هرگونه عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی مخالفت خواهند کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها