تظاهرات سودانی‌ها در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تظاهرات سودانی‌ها در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 19:08

مردم سودان امروز (یکشنبه) تظاهراتی را در شهر خارطوم در اعتراض به سفر ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این کشور و تصمیم دولت این کشور به عادی‌سازی روابط با این رژیم برگزار کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی هرگونه صلح و مذاکره با دشمن صهیونیستی را محکوم کرده و عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس را خیانت دانستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی با شعار "فلسطین فروشی نیست"، "الاقصی باور و عقیده است"، "خارطوم به قدس خیانت نمی‌کند" و "حکام خیانت‌کار نماینده ما نیستند" در دست داشتند.

این تظاهرات به دعوت ائتلاف "سودانی‌های ضد عادی‌سازی روابط" که فوریه ۲۰۲۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرد، برگزار شد.

احزاب و جریان‌های سیاسی سودانی ضمن محکومیت تصمیم دولت برای عادی‌سازی رسمی روابط با تل آویو، تاکید کردند که به حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن ادامه می‌دهند و با هرگونه عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی مخالفت خواهند کرد.

ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب پس از بازگشت از سودان مدعی شد که این رژیم با خارطوم برای عادی سازی روابط به توافق رسیده است.

کوهن افزود: با سه آری به صلح، مذاکره و به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل از خارطوم بازگشتیم. پیش نویس توافقنامه صلح با سودان را ارائه کردیم که پس از تشکیل دولت غیرنظامی در آنجا امضا خواهد شد.

پیوستن خارطوم به توافقات آبراهام مساله جدیدی نیست؛ چرا که این مساله در مکالمه تلفنی میان ترامپ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ مورد اشاره قرار گرفت.

سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ از اراده خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن در چارچوب توافقات با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خبر داده بود که البته حذف نام این کشور از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم واشنگتن را شرط حرکت در این مسیر اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها