خیز سرمایه گذاران قطری برای خرید باشگاه منچستریونایتد

خیز سرمایه گذاران قطری برای خرید باشگاه منچستریونایتد
چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 08:37

گروهی از سرمایه‌گذاران خصوصی قطری قصد خرید باشگاه منچستریونایتد را دارند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، روزنامه دیلی میل به نقل از منابع ناشناس گزارش داد سرمایه گذاران قطری قصد دارند یک پیشنهاد بزرگ برای خرید باشگاه لیگ برتری منچستریونایتد ارائه دهند.
این گزارش، سرمایه گذاران را «گروهی از افراد خصوصی و ثروتمند» از قطر، که میزبان جام جهانی 2022 بود، توصیف کرد.
شرکت جیم راتکلیف، INEOS، ماه گذشته پس از آنکه مالکان آمریکایی باشگاه، خانواده گلیزر، در نوامبر گفتند بررسی گزینه هایی از جمله سرمایه گذاری جدید یا فروش احتمالی را آغاز کرده اند، به طور رسمی به روند مناقصه خرید یونایتد وارد شد.
بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد شرکت سرمایه گذاری ورزشی قطر (QSI) که مالک باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن است، در حال بررسی تصاحب کامل یا بخشی از سهام منچستریونایتد یا رقیب آنها لیورپول است.
هواداران یونایتد به شدت به دنبال تغییر مالکیت هستند و گلیزرها هدف انتقاد شدید قرار گرفته‌اند زیرا از آخرین قهرمانی این باشگاه در انگلستان و اروپا چندین سال می‌گذرد.
در ماه آوریل، هزاران نفر در خارج از استادیوم اولدترافورد تظاهرات کردند. آنها با خواندن آهنگ هایی از گلیزرها خواستند «از باشگاه خارج شوند».
بدهی خالص یونایتد، یکی دیگر از موضوعات بحث برانگیز بین هواداران، تا سپتامبر به 515 میلیون پوند (620.42 میلیون دلار) افزایش یافت.
این تیم که اریک تن هاگ سرمربی‌گری آن را بر عهده دارد، با 42 امتیاز پس از 21 بازی در رده سوم لیگ قرار دارد؛ سه امتیاز کمتر از منچسترسیتی و 8 امتیاز کمتر از آرسنال که یک بازی کمتر انجام داده است.

پربیننده ترین خبرها