گزارش العالم از دور سوم اعتراضات خشونت‌ آمیز در فرانسه

چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 12:23

فرانسه در دور سوم اعتصابات، همچنان شاهد درگیری بین معترضان به قانون اصلاح بازنشستگی با نیروهای پلیس است. به رغم ادامه این اعتراضات، پارلمان فرانسه در نظر دارد طرح اصلاحات بازنشستگی ارائه شده از سوی دولت که خشم اتحادیه‌های کارگری را برانگیخته است، بررسی کند.

العالم- اروپا

تظاهرات صدها هزاران فرانسوی در خیابان‌های پاریس، پایتخت ادامه دارد. ۹۳ درصد از معترضان قانون افزایش سن بازنشستگی را رد می‌کنند.

طبق اعلام "کنفدراسیون عمومی کار"- بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه- بیش از ۴۰۰ هزار نفر روز سه‌شنبه در خیابان‌های پاریس علیه این اصلاحات تظاهرات کردند. هر چند تعداد تظاهرات کنندگان نسبت به دو دور پیشین اعتصاب‌های سراسری و تظاهرات خیابانی کاهش یافته است.

دولت فرانسه در نظر دارد در قالب اجرای اصلاحات وعده داده شده از سوی "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور، حداقل سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سالگی افزایش دهد.

در واکنش به تداوم اعتراضات، دولت سکوت اختیار کرده و نیروهای پلیس بیشتری را در خیابان‌ها مستقر کرده است. خشونت پلیس در برخورد با معترضان به حدی به اوج رسیده که حتی به سمت دانش‌آموزان مدرسه‌ای نیز گاز اشک‌آور شلیک کردند.

به نظر می رسد اعتراضات در فرانسه علیه ماکرون وارد مرحله جدی‌تری شده است اتحادیه‌های کارگری قصد دارند از شنبه آینده به اعتصاب‌های سراسری و تظاهرات گسترده‌تری علیه دولت دست بزنند. برخی اتحادیه‌ها هم وعده داده‌اند اعتصاب عمومی در بخش‌های دولتی و خصوصی را آغاز خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها