ابوالغیط: قدس با اشغالگری و خطر تغییر هویت از سوی رژیم صهیونیستی روبرو است

ابوالغیط: قدس با اشغالگری و خطر تغییر هویت از سوی رژیم صهیونیستی روبرو است
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 16:45

دبیرکل اتحادیه عرب در جریان کنفرانش "قدس- پایداری و توسعه" هشدار داد که شهر قدس نه تنها توسط صهیونیستها اشغال شده است بلکه با خطر تغییر هویت تاریخی و اسلامی و مسیحی آن روبرو است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در کنفرانش "قدس- پایداری و توسعه" اظهار داشت: قدس در وجدان اعراب نهفته شده است، اما امروز علاوه بر اشغالگری با تلاش برای تغییر هویت تاریخی مواجه است و رژیم اشغالگر درصدد یهودی سازی آن از طریق سرکوب، تخریب خانه‌ها و اقدامات خودسرانه دیگر است.

ابوالغیط با تاکید بر اینکه هدف کنفرانس حمایت از مقاومت و پایداری اهالی قدس است، خاطرنشان کرد: قدس تحت اشغال است و هیچ کسی در یک کابینه تندرو نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد و همه تلاشها برای یهودی سازی تنها به خشونت بیشتر منجر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه "تقویت پایداری وظیفه هر شهروند عربی است"، بر ضرورت حفظ جایگاه تاریخی قدس برای دستیابی به صلح پایدار و فراگیر تاکید کرد.

ابو الغیط ادامه داد: این کنفرانس حامل پیامی به جهان است مبنی بر اینکه نیاز به حفاظت از قدس در برابر نقض‌های انجام شده توسط رژیم اشغالگر (موارد تعدی و تجاوزگری صهیونیستها علیه قدس) وجود دارد.

کنفرانس حمایت از قدس با عنوان «قدس-پایداری و توسعه» با حضور شخصیت‌های عربی در سطوح بالا و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای بین المللی امروز (یکشنبه) در قاهره برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها