رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در سوریه؛

پیام السودانی به اسد: بغداد همچنان حامی دمشق است

پیام السودانی به اسد: بغداد همچنان حامی دمشق است
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 21:49

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که حامل پیامی از سوی نخست وزیر این کشور بود، به دیدار رئیس جمهور سوریه رفت و گفت که بغداد با تمام توان از دمشق حمایت خواهد کرد.

العالم - عراق

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق شامگاه امروز (پنجشنبه) در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت و پیام محمد السودانی نخست وزیر عراق را به وی تسلیم کرد.

السودانی در این پیام، ضمن تسلیت فاجعه جان باختن شمار زیادی از شهروندان سوری در پی زلزله، گفت که عراق با تمام توان، از تلاشهای دولت سوریه حمایت خواهد کرد تا بتواند از تبعات زلزله بر مردم سوریه بکاهد.

الفیاض تأکید کرد که ملت عراق از روزهای نخست این فاجعه، تمام توان خود را به کار گرفت تا به برادران سوری خود کمک کند و همچنان در حال ارسال روزانه این کمکهاست.

بشار اسد نیز ضمن قدردانی از مواضع دولت و ملت عراق در قبال سوریه، تأکید کرد، پیوند خونی و برادری بین ملتهای سوریه و عراق و چالشهای مشترکی که با آن روبرو بودند، باعث شد که به هم نزدیک شوند و پشتیبان هم شوند؛ زیرا به خوبی می‌دانند که اگر یکی از این دو کشور، آسیب ببیند، بر کشور مقابل تأثیر می‌گذارد.

به گزارش فارس، کریم علیوی عضو ائتلاف پارلمانی الفتح عراق گفت که آمریکایی‌ها از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه عراق به سوریه جلوگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد، اقدامات وحشیانه آمریکا پس از جلوگیری از رسیدن کمک به ملت سوریه، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ این مساله با بهانه‌های واهی صورت گرفته است.

عضو ائتلاف پارلمانی الفتح عراق ادامه داد: سیاست یک بام و دو هوای آمریکا روشن است؛ واشنگتن چشم خود را به روی کمک به سوریه پس از زلزله ویرانگر در این کشور بسته است، ولی به سرعت از گروههای افراطی و تروریستی در شمال سوریه حمایت می‌کنند».

این نماینده عراقی، خاطر نشان کرد: آمریکا ملت سوریه و قوت قالب آنان را محاصره کرده است.

پربیننده ترین خبرها