گزارش العالم از تظاهرات گسترده علیه کابینه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی

يکشنبه 30 بهمن 1401 - 11:19

برای هفتمین هفته متوالی ده ها هزار شهرک نشین در محکومیت سیاست کابینه «بنیامین نتانیاهو» تظاهرات کردند و وزیر دادگستری وی همچنان بر قصد خود برای اجرای طرح اصلاح نظام قضایی که موضوع اعتراضات است، تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم گزارش داد ده‌ها هزار اسرائیلی برای هفتمین هفته متوالی در تل آویو، قدس و چندین منطقه دیگر در سرزمین های اشغالی تجمع کردند و اعلام نمودند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی صلاحیت ادامه حکومت را ندارد.

این تظاهرات علی رغم بحران سیاسی، اقتصادی و امنیتی درون این رژیم به دلیل اصرار کابینه نتانیاهو برای تغییر سیستم و قوانین قضایی، به نفع راستگرایان افراطی مسلط بر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ادامه دارد، نتانیاهو پس از پیروزی در انتخابات اخیر، تصمیم دارد قوانین را در راستای انحصار قدرت و فرار از پیگردهای قانونی مربوط به فساد خود و اطرافیانش تغییر دهد.

این تظاهرات، وضعیت ناپایدار امنیتی در داخل رژیم صهیونیستی و دستکاری در قوانین دستگاه قضایی، باعث شد بسیاری از بازرگانان پول خود را از سرمایه‌گذاری‌های قبلی در داخل سرزمین های اشغالی خارج کنند و ارزش پول رژیم صهیونیستی کاهش یابد؛ این امر منجر به کاهش محبوبیت کابینه راست‌گرای افراطی نتانیاهو گردیده است .

خبرنگار العالم گزارش داد همانگون که صدای جمعیت تظاهرکنندگان به گوش می رسد، همگی خطاب به نتانیاهو فریاد می زنند: «ای فاسد از اینجا برو! تو و اطرافیان فاسدت، جایی در حکومت و صحنه سیاست نخواهید داشت.»

پربیننده ترین خبرها