کاروان کمک های مردم لبنان و حزب الله وارد حلب شد

کاروان کمک های مردم لبنان و حزب الله وارد حلب شد
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 16:44

کاروانی از کمک های مردم لبنان و حزب الله شامل ۲۷ کامیون و تریلی امروز (یک شنبه) وارد شهر حلب شد و مورد استقبال استاندار این شهر قرار گرفت.

العالم ـ لبنان

این کاروان شامل صدها تن انواع مواد غذایی و دیگر مایحتاج مردم زلزله زده شمال غرب سوریه است که بر اثر زلزله اخیر این کشور آسیب های فراوانی دیده اند.

چند روز پیش نیز یک کاروان کمک های مردم لبنان و حزب الله به لاذقیه رسید و این چندمین کاروان کمک های حزب الله و مردم لبنان به زلزله زدگان سوریه می باشد.

نیروهای حزب الله لبنان در کنار ارسال انواع کمک ها به مردم زلزله زده سوریه از همان ابتدای وقوع این حادثه به یاری آسیب دیدگان این زازله مهیب شتافتند و با بسیج امکانات خود انواع کمک ها را تاکنون به آنها ارایه داده اند.

ایران نیز در ادامه کمک های انسانی به زلزله زدگان سوریه روز دوشنبه شب ( 24 بهمن ماه) هفتمین محموله کمک های بشردوستانه را به فرودگان حلب ارسال کرد. این هواپیما حامل ۳۰ تن شیرخشک، کنسرو لوبیا، روغن نباتی و مواد دیگر بوده است.

عراق نیز در پاسخ به ندای مرجعیت دینی، پویش بزرگ امداد رسانی به مردم سوریه از استان نجف توسط هیئت ها و موکب های حسینی و نیز انجمن پشتیبانی حشد الشعبی شامل مواد غذایی و دارویی و کمک های بشردوستانه و نیز شرکت داوطلبان برای کمک در عملیات های امدادی را آغاز کرده است.

عراق پس از زلزله مهیب سوریه در خط مقدم کشورهای ارسال کننده کمک های امدادی به سوریه قرار گرفت و از روز اول فاجعه یک پل زمینی و هوایی برای ارسال کمک به این کشور ایجاد کرد. بیش از 50 فروند هواپیمای امدادی با حدود 130.5 تُن کمک به سوریه ارسال کرده است. 234 کارمند، خدمه و اعضای هیئت های رسمی و نیز ده ها افسر و اعضای ارتش این تعداد هواپیمای حامل مواد غذایی، پزشکی و امدادی مختلف را برای مردم سوریه همراهی کرده اند.

روز گذشته (شنبه) نیز کاروان کمک های مردم مظلوم و جنگ زده یمن به عنوان فقیر ترین کشور عربی راهی استان لاذقیه در شمال غرب سوریه شد.

پربیننده ترین خبرها