تعویق احتمالی نشست سازشگران در مغرب

تعویق احتمالی نشست سازشگران در مغرب
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 19:01

منابع صهیونیستی از احتمال تعویق نشست آتی سازشگران با رژیم صهیونیستی و حضور آمریکا در مغرب در پی تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی پیش بینی کرده‌اند که دور جدید نشست «النقب» که قرار بود طی ماه مارس و در مغرب برگزار شود، به دلیل تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به تعویق بیفتد.

در همین زمینه روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» گزارش داد: پیام هایی در روزهای اخیر از سوی آمریکا و مغرب به وزارت خارجه رژیم اسرائیل در خصوص زمان و مکان این نشست رسیده است.

این روزنامه نوشت: مغرب ترس و نگرانی خود را از تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی در ماه مبارک رمضان اعلام و نارضایتی خود را از یورش ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی ابراز کرده است.

این روزنامه همچنین آورده است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مورد محل برگزاری این نشست در صحرای غربی ملاحظاتی دارد، چراکه جامعه بین المللی حاکمیت مغرب بر آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

وزارتخارجه رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که تاریخ نشست هنوز تعیین نشده است.

به گزارش ایرنا، نشست نخست "نقب" در ماه مارس ۲۰۲۰ در منطقه نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی توسط تل آویو برگزار شد و در آن وزیران خارجه اسراییل ، مصر ، مغرب ، بحرین ، امارات و آمریکا حضور به هم رساندند و توافق کردند که این نشست به طور سالانه برگزار شود.

قرار بود که دومین دور از نشست نقب طی ماه مارس و در کشور مغرب برگزار شود.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست نتانیاهو از زمان روی کار آمدن یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده است که از نظر جناح اپوزیسیون و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

اقدامات کابینه تندرو نتانیاهو همچنین اعتراض هم‌پیمان اصلی آن یعنی آمریکا را به همراه داشته است.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

هفته‌های متمادی است که معترضان به خیابان‌ها آمده‌ و خواستار جلوگیری از تحقق اصلاحات قضائی مورد نظر نتانیاهو شده اند.

پربیننده ترین خبرها