سفر احتمالی رئیس‌جمهور چین به روسیه

سفر احتمالی رئیس‌جمهور چین به روسیه
چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 01:11

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سفر شی جین پینگ به مسکو ممکن است در ماه آوریل یا اوایل ماه مه انجام شود.

العالم-آسیا

روزنامه وال استریت ژورنال از سفر احتمالی رئیس جمهور چین به مسکو خبر داد و نوشت که برنامه ریزی برای این سفر پیشنهادی هنوز در مراحل اولیه است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است و این امکان وجود دارد که این سفر در آوریل (فروردین) یا اوایل ماه مه (اردیبهشت) انجام شود.

به گفته روزنامه مذکور به نقل از منابع آگاه افزود: رئیس جمهور چین در این سفر قصد دارد از مذاکرات صلح چندجانبه حمایت کند و به غیرقابل قبول بودن استفاده از سلاح هسته ای اشاره کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، موضوع سفر احتمالی شی جین پینگ به روسیه ممکن است در دیدار نمایندگان روسیه و وانگ یی رئیس دفتر کمیته مرکزی سیاست خارجی حزب کمونیست چین که روز سه شنبه وارد مسکو شد، مطرح شود.

در پایان ماه ژانویه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفر شی جین پینگ به مسکو در بهار امسال یک رویداد مهم در روابط دو کشور خواهد بود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در 22 فوریه میزبان او خواهد بود. علاوه بر این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، احتمال مذاکره ولادیمیر پوتین با وانگ یی را رد نکرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها