امیرعبداللهیان: تهران و بغداد در مسیر تکمیل مشورت های مهم منطقه ای و بین المللی هستند

امیرعبداللهیان: تهران و بغداد در مسیر تکمیل مشورت های مهم منطقه ای و بین المللی هستند
چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 07:58

وزیر امور خارجه در بدو ورود به بغداد در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران، از بازگشت عراق به نقش طبیعی و موثر خود در منطقه ابراز خرسندی کرد و گفت: مشورت های نزدیکی بین تهران و مقامات عالی رتبه عراق در باره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی وجود دارد و ما در این سفر در صدد تکمیل مشورت ها هستیم.

العالم ـ عراق

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به بغداد با اشاره به خرسندی ایران از بازگشت عراق به نقش طبیعی و موثر خود در منطقه خاطرنشان کرد: این سفر با هدف پیگیری موضوعات دوجانبه و ادامه مشورت ها با بغداد در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی صورت گرفته است.

امیرعبداللهیانوزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار رسمی از عراق و انجام گفتگوهای سیاسی با مقامات این کشور، بامداد امروز (چهارشنبه) سوم اسفند، در راس هیاتی وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال آقای هشام العلوی، معاون وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه و سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، قرار است وزیر خارجه کشورمان در این سفر با مقامات عالی رتبه سیاسی، پارلمانی، امنیتی و قضایی عراق مذاکره و تبادل نظر نماید.

وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت: این سفر با هدف پیگیری موضوعات و مناسبات دو جانبه صورت می گیرد. همچنین مشورت های نزدیکی بین تهران و مقامات عالی رتبه عراق در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی وجود دارد. ما امروز به دعوت جناب آقای فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در بغداد هستیم تا بتوانیم مشورت ها را تکمیل کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: طبعا نقش منطقه ای عراق، امروز بیش از هر زمانی برجسته شده و حضور ما هم در عراق همزمان با برگزاری نشست پارلمان های عربی در این کشور است و این هم نشان می دهد که عراق به جایگاه طبیعی خود بازگشته است.

وی گفت: ما رابطه ممتازی با عراق داریم و موضوعات متنوعی در دستور کار روابط دو کشور وجود دارد، از اینکه کشور دوست و برادر عراق در جایگاه طبیعی خود در منطقه قرار دارد، احساس رضایت و خرسندی می کنیم.

حاج قاسم سلیمانیوزیر امور خارجه همچنین در محل ترور و شهادت فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسیر فرودگاه بغداد توقف و به این شهدا ادای احترام کرد.

پربیننده ترین خبرها