شب‌های وحشت در یافا؛ نتانیاهو و پامپئو همچنان تحت رصد مقاومت

شب‌های وحشت در یافا؛ نتانیاهو و پامپئو همچنان تحت رصد مقاومت
چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 08:36

خبرگزاری فارس،‌ به جزئیات تازه‌تری از گردهمایی سرّی مجمع هرتوگ تحت عنوان «نخستین نشست امنیتی تیکواح‌اسرائیل» دست یافته است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

برگزارکنندگان این گردهمایی، با ارسال تصویری از جدول موضوعات، اسامی سخنرانان و زمان‌بندی برنامه این نشست سرّی، جزئیات تازه‌تری از آن را فاش کردند.

بر اساس این جدول، سخنران ویژه افتتاحیه این نشست که دیروز (سه شنبه) برگزار شد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود و این در حالی است که همزمان با سخنرانی وی و در پی تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی، اعتراضات سراسری اشغالگران صهیونیست علیه نتانیاهو و کابینه او در تل‌آویو و دیگرشهرهای اشغالی فلسطین، به اوج رسید.

نتانیاهو در این پنل که با حضور «عمیعاد کوهن» مدیر فوق‌ارتدوکس بنیاد تیکواح و دبیر این نشست و نیز «راتم سلا» و «والتر راسل‌مید» برگزار شد، درباره راهکارهای تبدیل رژیم موقت صهیونیستی به یک رهبر منطقه‌ای و دیگرمسائل سیاسی و امنیتی منطقه‌ای و شیوه‌های مقابله با مشکلات پیش روی آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی، سخنرانی کرد.


عمیعاد کوهن

بخش دوم این نشست سرّی که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار خواهد شد، با حضور «یوعال استاینیتز» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، «مارک دوبوویتز» مدیرعامل بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و ژنرال‌ «یعقوب عمیدرور» رئیس سابق سازمان امنیت قومی رژیم اشغالگر قدس اجرا می‌شود که موضوع آن، بررسی روابط راهبردی آمریکا و این رژیم برای دستیابی به اهداف مشترک است.

سخنران بخش بعدی، خانم «ابتسام الکِتبی» رئیس کمیسیون حقوق بشر امارات متحده عربی است که از مهره‌های اصلی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید. وی که از هموارکنندگان روابط راهبردی شیوخ آل‌نهیان با تل‌آویو نیز هست این پنل را با حضور «میخائیل دُران» و «نیمرود گِز» و با محوریت ایجاد پیمان منطقه‌ای بین اهل‌سنت و شیعیان علیه قدرت‌یابی روزافزون و هژمونی ایران برگزار می‌کند.

وی که تصور می‌کرده این نشست، کاملاً سرّی برگزار می‌شود و محتوای سفر و محورهای سخنرانی وی، رسانه‌ای نخواهد شد در پاسخ به دعوت‌کنندگان صهیونیست این مجمع، گفته بود که منظور من از «شیعیان» در عنوان مقاله و نطقی که آماده کرده‌ام، معطوف به «دولت جمهوری آذربایجان» است که به یکی از نقاط اتکا و امید شما اسرائیلی‌ها علیه ایران تبدیل شده و می‌توانیم از مقامات آن به‌عنوان مهره‌های خود به سود سیاست‌های اسرائیل، استفاده کنیم وگرنه دیگرقدرت‌ها و کشورهای برخوردار از جمعیت شیعه در سطح منطقه و جهان، همپیمان جمهوری اسلامی هستند.»

در بخش چهارم، میزگردی درباره سیاست‌ها در حمایت از رژیم موقت صهیونیستی برگزار می‌شود که سخنرانان آن، «جیم ریش» سناتور ارشد عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و «الیوت آبرامز» نماینده پیشین آمریکا در امور ایران و ونزوئلا هستند.

بخش پنجم که منتهی به ضیافت ناهار خواهد بود با سخنرانی «مایک پامپئو» برگزار می‌شود که موضوع نطق او، «رهبری جهانی آمریکا به‌سوی آینده» است. وی که این روزها، در حال پیشبرد کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکاست و به حمایت لابی‌های صهیونیستی و پشتیبانی مالی یهودیان دل بسته است، در تلاش است تا در این سخنرانی، با طرح مواضع بلندپروازانه و با اتکا به سوابق امنیتی خود در ریاست سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا و وزارت خارجه این کشور، حمایت نتانیاهو و مقامات رژیم اشغالگر قدس را به سمت خود به‌عنوان گزینه بهینه صهیونیست‌ها در انتخابات آینده جلب کند.

نخستین سخنرانان نشست بعدازظهر چهارشنبه مجمع امنیتی هرتوگ، خانم «کارن الیوت هاوس» تحلیلگر و سردبیر سابق روزنامه وال‌استریت‌ژورنال و همچنین «جاشوا تیتل‌بائوم» تحلیلگر صهیونیست و متخصص شیعه‌شناسی خواهند بود که درباره آینده مدرنیزاسیون در عربستان سعودی، روابط آل‌سعود با آمریکا و پیوستن نهائی رژیم این کشور به فرایند سازش با رژیم صهیونیستی سخنرانی خواهند کرد.

سخنرانی بعدی را «مئیر بن شابات» از برجسته‌ترین افسران امنیتی اسرائیل ایراد می‌کند که برنامه‌ها و مسیر حرکت وی، از چند روز قبل تا لحظه انتشار این خبر، تحت رصد لحظه‌ای نیروهای مقاومت قرار داشته است. وی که پیش از این، رئیس شورای امنیت قومی رژیم موقت صهیونیستی و مذاکره‌کننده ارشد این رژیم با آمریکا در خصوص موضوع برجام بوده است، درباره همسایگان سرزمین‌های اشغالی و توازن قوا در منطقه سخنرانی خواهد کرد.

جلسات روز چهارشنبه با سخنرانی سناتور «تام کاتن» از نمایندگان مخالف ایران و چین در سنا و نیز «پیتر برکوویتز» که مدیر برنامه‌ریزی سیاس در وزارت خارجه آمریکا و مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهور این کشور بوده، ادامه خواهد یافت و به ضیافت شام در رستوران هتل «ستای» بندر یافا ختم خواهد شد.

نشست بنیاد تیکواح که تا پیش از انتشار این خبر، کاملاً سرّی تلقی می‌شد صبح روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد یافت که در آن «الیوت آبرامز» نماینده سابق آمریکا در امور ایران بار دیگر و این بار در کنار «نتان شارانسکی» رئیس آژانس یهود و رئیس مرکز یادبود افسانه هولوکاست که از دشمنان روسیه و از دوستان نزدیک «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین به شمار می‌رود و نیز با حضور خانم «میکی آهارونسون» رئیس پیشین اداره روابط خارجی شورای امنیت قومی در دفتر نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی، میزگردی را درباره تأثیرات جنگ اوکراین و روسیه بر جهان، اروپا و غرب آسیا برگزار خواهند کرد.

جلسه بعدی، با سخنرانی «الی گرونر»، «داو زیگلر» و «الی میلر» درباره وضعیت اقتصاد جهانی و مشکلات آینده رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شود و جلسه یازدهم نیز به سخنرانی‌های «سیمخا روثمن» رئیس کمیسیون قضائی کنست و همچنین «موشه کوپل» درباره تأثیرات اصلاحات قانونی بر امنیت قومی صهیونیست‌ها اختصاص دارد.

در جلسه بعدی، «الیوت آبرامز» برای سومین بار در این نشست سخنرانی می‌کند و در کنار او، سناتور «میچ مک‌کانل» که برنامه‌های سفر او از داخل آمریکا تا فرودگاه بن‌گوریون و یافا لحظه‌به‌لحظه تحت نظر نیروهای مقاومت بوده، به ایراد سخنرانی درباره سیاست‌های حمایتی از رژیم موقت صهیونیستی خواهد پرداخت.

اختتامیه این نشست نیز با سخنرانی «دیوید فریدمن» سفیر سابق آمریکا در اسرائیل و «تام نیدز» سفیر فعلی این کشور درباره شراکت راهبردی واشنگتن و تل‌آویو برای آینده سخنرانی می‌کنند و در پایان، «عمیعاد کوهن» دبیر اجرائی این گردهمایی نیز سخنرانی پایانی را انجام خواهد داد.

مهمانان آمریکایی این نشست سابقاً سرّی، در حاشیه آن ، سلسله‌جلسات مخفیانه متعددی را با مقامات رژیم اشغالگر قدس تدارک دیده‌اند.

محورهای این جلسات، ساعت و محل برگزاری آن‌ها و نیز زمان‌بندی پروازهای برگشت و همچنین مسیر حرکت آنان به سمت منازل خود در آمریکا نیز در اختیار خبرگزاری فارس قرار دارد که در این میان، تمرکز بر روی تحرکات پامپئو به‌عنوان یکی از تروریست‌های عامل شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده کل الحشدالشعبی عراق، بسیار دقیق‌تر از دیگران انجام می‌شود.

گزارش‌های دریافتی منابع فارس در این نشست، حاکی است که پامپئو دیشب (سه شنبه) دیدار ویژه‌ای با نتانیاهو داشته که در این دیدار صمیمی، علاوه بر مسائل جاری، به موضوع چگونگی حمایت نتانیاهو و کابینه‌اش از پامپئو و هم‌حزبی‌های او در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و تأمین مالی کارزار انتخاباتی او از سوی سرمایه‌داران یهودی، پرداخته شده است. جزئیات این دیدار و محل و ساعت برگزاری آن نیز در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته بود.

گزارش‌های دریافتی حاکی است که موضوع افشای گردهمایی مخفیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی فارس، در جلسه دیروز (سه شنبه) مسئولان دفتر امنیت منطقه‌ای آمریکا (RSO) با پلیس رژیم صهیونیستی و ارگان‌های امنیتی این رژیم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که با توجه به لو رفتن جزئیات تازه از این نشست، تدابیر امنیتی و پروتکل‌ها برای اجرای برخی از برنامه‌ها تغییر کند.

همچنین سفارتخانه‌های بسیاری از کشورها در تل‌آویو و قدس اشغالی، پس از انتشار گزارش‌های اخیر خبرگزاری فارس، اقدام به رصد دقیق‌تر این گردهمایی کرده و به دنبال کسب جزئیات بیشتری از آن هستند.

پربیننده ترین خبرها