فرود اولین هواپیمای اروپایی در فرودگاه دمشق پس از ۱۲ سال

فرود اولین هواپیمای اروپایی در فرودگاه دمشق پس از ۱۲ سال
چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 19:04

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه از فرود اولین هواپیمای اروپایی حامل کمک‌های بشردوستانه برای زلزله زدگان سوریه در فرودگاه دمشق پس از ۱۲ سال خبر دادند.

العالم _ سوریه

یک هواپیمای نروژی امروز به عنوان اولین هواپیمای اروپایی پس از ۱۲ سال در فرودگاه دمشق به زمین نشست.

خبرنگار اسپوتنیک در دمشق نیز در این باره گفت: این هواپیمای نروژی اولین هواپیمای اروپایی است که از زمان آغاز جنگ و تحریم سوریه توسط کشورهای اروپایی در فرودگاه‌های سوریه فرود آمده است.

برپایه این گزارش، این هواپیما سومین بسته کمک های نروژ به زلزله زدگان سوری است و پیش از این نیز یک هواپیما با فرود در فرودگاه بیروت و یک کشتی بخشی از کمک‌های این کشور را با کمک لبنان به سوریه منتقل کرده بودند.

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

دیوید هرست نویسنده انگلیسی به تازگی در مقاله ای نوشت: زلزله ترکیه و سوریه چهره واقعی اروپا و به طور کلی غرب را آشکار و به جهانیان ثابت کرد که غرب بیش از بازسازی به تخریب و جنگ علاقه دارد.

هرست، تاخیر اروپا در واکنش به فاجعه زلزله را اشتباهی بزرگ توصیف و اضافه کرد که در حالی که مردم انگلیس، فرانسه یا آلمان هنوز مبلغ قابل توجهی برای کمک به زلزله زدگان جمع آوری نکرده اند، مردم دیگر کشورها تنها ۴ روز پس از راه اندازی « کمپین کمک به زلزله زدگان» بیش از ۵۱ میلیون دلار برای کمک به سوریه و ترکیه اهدا کرده اند، مبلغ این کمک مایه سرشکستگی انگلیس و غرب است.

پربیننده ترین خبرها