مفتی عمان: مسقط در تصمیم گشایش حریم هوایی بر روی صهیونیست‌ها بازنگری کند

مفتی عمان: مسقط در تصمیم گشایش حریم هوایی بر روی صهیونیست‌ها بازنگری کند
شنبه 6 اسفند 1401 - 19:29

به دنبال تصمیم دولت عمان برای گشایش حریم هوایی این کشور بر روی رژیم صهیونیستی، مفتی این کشور طی سخنانی خواستار بازنگری در این تصمیم شد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ "احمد بن حمد الخلیلی در توییتی در این باره نوشت: «ما از این تصمیم غیرمنتظره به شکلی غافلگیر شدیم که فکرش را نمی‌کردیم.»

الخلیلی اظهار داشت: امیدوار بودیم که موضع کشور در مخالفت با هر گونه رابطه با رژیم ادامه یابد و ثابت باشد و چقدر به آن افتخار می‌کردیم.

وی افزود: نگران هستیم که این گام، گام‌های دیگری به دنبال داشته باشد.

شیخ الخلیلی در ادامه از مقامات عمان خواست در موضع خود تجدید نظر کنند.

وی گفت: این یک موضع ملی است که ملت عمان به آن اعتقاد دارند.

مفتی عمان در توییت دیگری تاکید کرد که اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه، مردم فلسطین را موظف می‌کند که یک دل و یکصدا با این تجاوز مقابله کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه دربیانیه ای از عمان به خاطر صدور اجازه عبور هواپیماهای شرکت های صهیونیستی از آسمان خود تشکر و این اقدام را یک تصمیم تاریخی عنوان کرد.

براساس اعلام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، این اقدام مسقط به کاهش دو ساعتی زمان سفر به مقاصد آسیایی و کاهش بهای بلیط این مقاصد منجر می شود.

سازمان هواپیمایی عمان روز پنجشنبه در توئیتر از کشودن حریم هوایی این کشور به روی همه شرکت هایی خبر داد که شرایط مورد نظر عمان را رعایت کنند.

پربیننده ترین خبرها