تظاهرات در برلین در اعتراض به تسلیح اوکراین علیه روسیه هزاران نفر را به خیابان‌ها کشاند

تظاهرات در برلین در اعتراض به تسلیح اوکراین علیه روسیه هزاران نفر را به خیابان‌ها کشاند
شنبه 6 اسفند 1401 - 19:30

به گفته یک سخنگوی پلیس، 10 هزار نفر در اطراف دروازه نمادین براندنبورگ آلمان در مرکز برلین تجمع کردند.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، تظاهرات علیه تامین سلاح اوکراین برای جنگ با روسیه در روز شنبه 10000 نفر را به خیابان‌های برلین کشاند؛ موضوعی که انتقاد مقامات ارشد دولت آلمان و حضور گسترده پلیس را به همراه داشت.
این تظاهرات که توسط یک سیاستمدار چپ‌گرای مشهور آلمانی سازماندهی شده بود، یک روز پس از سالگرد عملیات نظامی روسیه در اوکراین برگزار می‌شود که وعده‌های ارسال سلاح‌های بیشتر از سوی متحدان غربی، تحریم‌های جدید علیه روسیه و نشان دادن حمایت از کی‌یف را به همراه داشت. .
سازمان‌دهندگان این تظاهرات در وب‌سایت خود نوشتند: «ما از صدراعظم آلمان می‌خواهیم - همین حالا - افزایش تحویل تسلیحات را متوقف کند زیرا هر روز که می‌گذرد، تا هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و ما را به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌کند.»
بخشی از تظاهرات موسوم به «قیام برای صلح» توسط سارا واگن‌کنِشت، یکی از اعضای حزب چپ آلمانی Die Linke سازماندهی شد.
آلمان به همراه ایالات متحده یکی از بزرگترین تامین کنندگان سلاح برای اوکراین بوده است.
در یکی از پرچم‌هایی که توسط تظاهرکنندگان حمل می‌شد، نوشته شده بود: «مذاکره، نه تشدید»، و بر روی یک بنر دیگر در میان جمعیت نوشته شده بود: «جنگ ما نیست».
یک سخنگوی پلیس گفت 10 هزار نفر در اطراف دروازه نمادین براندنبورگ آلمان در مرکز برلین تجمع کردند.
پلیس 1400 نیرو را بسیج کرد تا آرامش را حفظ کند و ممنوعیت استفاده از لباس نظامی، پرچم روسیه و شوروی، آهنگ های نظامی روسیه و نمادهای جناح راست را به اجرا گذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها