واکنش گردان‌های شهدای الاقصی به هجوم شهرک‌نشینان به خانه های فلسطینیان

دوشنبه 8 اسفند 1401 - 13:56

صحنه‌ای دیگر از تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به شهرک "حواره" در جنوب نابلس عیان شد در این یورش، صهیونیست ها ده‌ها خانه و تاسیسات فلسطینیان را به آتش کشیده و آنها را از خانه‌های‌شان آواره کردند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، شهرک‌نشینان صهیونیست که شب گذشته، با حمایت ارتش اشغالگر دست به جنایات گسترده در شهرک حواره زدند، همچنین عصر دیروز به برخی روستاها و شهرک‌های دیگر در جنوب نابلس یورش برده و خسارات و تلفات زیادی در آنجا به‌بار آوردند.

در حالی‌که آتش در خانه‌های فلسطینیان زبانه می‌کشید گردان‌های شهدای الاقصی از انجام ۹ عملیات علیه ایست‌های بازرسی نیروهای رژیم اشغالگر و برج‌های نظامی و نیز مراکز تجمع شهرک‌نشینان خبر داد.

ملت فلسطین به ندای اهالی شهرک حواره و نابلس لبیک گفته و در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی در کرانه باختری تجمع کردند. همزمان با فراخوان‌های گروه‌های فلسطینی، جوانان در نوار غزه نیز علیه جنایات رژیم اسرائیل خیز برداشته‌اند.

در مواجهه با این خیزش فلسطینیان، ارتش رژیم صهیونیستی دو گردان اضافی را در کرانه باختری مستقر و سطح آماده‌باش و بازرسی امنیتی را در نابلس بالا برده است. در بیانیه ارتش اشغالگر آمده است، در چارچوب تقویت فعالیت‌های نظامی در نابلس ارتش تصمیم گرفت سطح تفتیش و جست‌وجوی امنیتی در مسیرهای منتهی به شهر نابلس را افزایش دهد. "یوآو گالانت" وزیر جنگ اسرائیل نیز نشست دیگری برای ارزیابی اوضاع شهرک حواره برگزار کرد.

در حالی که اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و آشوب‌های شهرک‌نشین‌ها در منطقه نابلس رو به افزایش است، "یائیر لاپید" رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی توییت کرد، "شبه‌نظامیان بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، شهرک حواره را به آتش کشیدند تا نشست امنیتی العقبه را برای نتانیاهو و گالانت ناکام بگذارند، این کابینه برای امنیت اسرائیل خطرناک است".

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه ای ویدیویی اعلام کرد که "نیروهای امنیتی در حال تعقیب عامل عملیات حواره هستند و ما او را به زودی پیدا کرده و محاکمه خواهیم کرد".

عصر دیروز (یکشنبه) در پی وقوع عملیات مقاومتی در شهرک حواره واقع در جنوب نابلس که به هلاکت ۲ صهیونیست منجر شد، شهرک‌نشینان صهیونیست دیشب به خانه‌های فلسطینیان در این شهرک حمله کردند. آنها به خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان در این شهرک و روستای بورین واقع در جنوب نابلس یورش برده و حدود ۳۰ خانه در حواره را آتش زدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش صهیونیست‌ها به شهرک حواره، ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند و یک فلسطینی دیگر به شهادت رسید.

عملیات مقاومتی در شهرک حواره در جنوب نابلس، به دنبال جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در نابلس که به شهادت ۱۱ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۲ تن منجر شد، صورت گرفت.

مواضع رژیم اسرائیل تاییدی بر گفته‌های گروه‌های مقاومت است مبنی بر اینکه هدف از نشست العقبه هدف قرار دادن مقاومت در کرانه باختری و به‌ویژه در جنین و نابلس است.

پربیننده ترین خبرها