آمار قربانیان زلزله در ترکیه از 45 هزار نفر گذشت/ مجروح شدن 108 هزار نفر

آمار قربانیان زلزله در ترکیه از 45 هزار نفر گذشت/ مجروح شدن 108 هزار نفر
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 09:37

آخرین آمارها از افزایش شمار جانباختگان زمین‌لرزه بزرگ ترکیه و سوریه به حدود 51 هزار نفر حکایت دارد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش رویترز، سازمان مدیریت بلایا و اضطرار روز چهارشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان زمین‌لرزه ویرانگر ماه گذشته در ترکیه به 45 هزار و 89 نفر افزایش یافته است؛ آماری که مجموع تلفات را با احتساب سوریه به حدود 51 هزار نفر می‌رساند.
زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های قوی متعاقب آن بیش از 108 هزار نفر را در ترکیه مجروح کرد. میلیون‌ها نفر نیز وادار به اسکان در چادرها شدند یا به شهرهای دیگر ترکیه مهاجرت کردند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه وعده داده است ظرف یک سال خانه ها را بازسازی کند اما چندین ماه طول می کشد تا هزاران نفر بتوانند چادرها یا کانتینرها و صف های روزانه برای غذا را ترک و به خانه های دائم نقل مکان کنند.
وی قرار است امروز برای نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان با محوریت زلزله و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سخنرانی کند. این دو انتخابات قرار است تا ماه ژوئن برگزار شوند و بزرگترین چالش سیاسی اردوغان در حکومت دو دهه ای وی را رقم می‌زنند.
بیش از 160 هزار ساختمان ترکیه با 520 هزار آپارتمان در این فاجعه فروریخت یا به شدت آسیب دید که بدترین حادثه در تاریخ معاصر این کشور محسوب می‌شود.
سازمان مدیریت بلایا و اضطرار در بیانیه خود اعلام کرد حدود دو میلیون نفر از منطقه خارج شده اند و از زمان زمین‌لرزه اولیه تاکنون بیش از 11 هزار پس‌لرزه در منطقه رخ داده است.

پربیننده ترین خبرها