تشدید اعتراضات درسرزمین های اشغالی؛ برپایی تظاهرات بزرگ و بستن جاده‌ها در روز "اختلال"

تشدید اعتراضات درسرزمین های اشغالی؛ برپایی تظاهرات بزرگ و بستن جاده‌ها در روز
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 12:01

معترضان صهیونیست، چهارشنبه را در سرزمین‌های اشغالی «روز ملی اختلال» نامیده‌اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رویترز، ساکنان سرزمین‌های اشغالی که به طرح جنجالی کابینه نتانیاهو برای بازنگری سیستم قضایی معترض هستند، قرار است روز چهارشنبه با تظاهرات بزرگ و بستن جاده‌ها در روزی که رهبران معترضان آن را «روز ملی اختلال» نامیده‌اند، مخالفت خود را تشدید کنند.
این تظاهرات در حالی برگزار می شود که کابینه در آستانه به تصویب رساندن اصلاحات قضایی است. یک کمیته پارلمانی در حال پیشبرد لایحه ای است که دیوان عالی را تضعیف می کند. کنست همچنین قرار است در مورد یک پیشنهاد جداگانه برای محافظت از نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو از برکناری از سمت خود به دلیل درخواست‌ها مبنی بر اینکه وی نمی‌تواند در زمان محاکمه به اتهام فساد به عنوان نخست‌وزیر خدمت کند، رأی اولیه دهد.
معترضان بامداد چهارشنبه بزرگراه اصلی بین تل آویو و قدس اشغالی را مسدود و آمدوشد را در ساعات پرازدحام برای حدود یک ساعت مختل کردند. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند در ایستگاه‌های قطار شلوغ تل‌آویو، معترضان با جلوگیری از بسته شدن درهای قطارها از حرکت آنها جلوگیری کردند. پلیس اعلام کرد چهار معترض به دلیل برهم زدن آرامش دستگیر شدند.
در پاسخ، ایتامار بن گویر، وزیر به اصطلاح امنیت داخلی، یک ملی‌گرای افراطی، از پلیس خواست تا از مسدود شدن جاده‌ها جلوگیری کند و معترضان را «آنارشیست» خواند.
طرف های رقیب بر مواضع خود پافشاری می‌کنند؛ موضوعی که یکی از شدیدترین بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی را عمیق‌تر کرده است. این بازنگری قانونی با هفته‌ها اعتراضات گسترده، انتقاد کارشناسان حقوقی، رهبران تجاری و نهادهای امنیتی - و همچنین نگرانی متحدان بین‌المللی، جنجالی بی‌سابقه به راه انداخته است.
به نظر می رسد هیچ یک از طرفین حاضر به عقب‌نشینی نیست. کابینه درخواست‌ها برای متوقف کردن اصلاحات اساسی و فراهم کردن بستر گفت‌وگو را رد کرده است و سازمان‌دهندگان اعتراضات نیز متعهد شده‌اند تا زمان لغو این طرح، مبارزه خود را تشدید کنند.

پربیننده ترین خبرها