حماس: هر نشستی که به مقاومت مردم فلسطین لطمه بزند محکوم می‌کنیم

حماس: هر نشستی که به مقاومت مردم فلسطین لطمه بزند محکوم می‌کنیم
جمعه 12 اسفند 1401 - 09:58

هیاتی از جنبش حماس، به ریاست مسئول روابط عربی و اسلامی این جنبش، روز گذشته وارد سوریه شد و با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق دیدار کرد.

العالم - فلسطین

"خلیل الحیه" مسئول روابط عربی و اسلامی حماس طی کنفرانسی خبری در مجلس ملی فلسطین اظهار داشت: سفر این هیئت به دمشق مؤید انسجام گروه‌های فلسطینی در مقابله با دشمن صهیونیستی است و علاوه بر آن، این سفر به منظور اعلام تسلیت و همبستگی ملت فلسطین با زلزله زدگان در سوریه صورت گرفته است.

الحیه افزود: هیات حماس در دیدار با شماری از شخصیت‌های سوری مراتب همدردی و تسلیت این جنبش و عموم مردم فلسطین به مردم و دولت سوریه ابراز داشت و گفت که در این شرایط سخت در کنار مردم و دولت سوریه می‌ایستیم تا این شرایط سخت سپری شود.

مسئول روابط عربی و اسلامی حماس با تاکید بر اینکه این‌که همه کشورهای جهان و جامعه جهانی وظیفه دارند به مناطق آسیب‌دیده در سوریه کمک‌رسانی کنند، یادآور شد هر کسی‌که مانع رسیدن این کمک‌ها شود مرتکب جنایت بشردوستانه علیه ملت سوریه می‌شود.

وی هدف از نشست روز پنجشنبه رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق را متحد کردن جبهه ملی برای رویارویی با جنایات رژیم اشغالگر عنوان کرد و اظهار داشت که حماس "هر نشست یا دیداری را که به مقاومت ملت فلسطین لطمه بزند، چه نشست در العقبه باشد یا هر جای دیگر را محکوم می‌کند."

"طلال ناجی" دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اظهار داشت حضور اعضای دفتر سیاسی حماس در دمشق، امروز و به‌ویژه در سایه هجمه اسرائیل علیه ملت فلسطین شاهدی برای بازگشت روابط با سوریه به سطح سال‌های گذشته است.

او گفت "ما فرزندان یک محور، یعنی محور مقاومت، هستیم که ما را با برادران‌مان در سوریه، ایران، حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت عربی و اسلامی که بر حقانیت آرمان فلسطین اعتقاد دارند، گرد هم آورده است."

پربیننده ترین خبرها