سفر پنهانی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سوریه

سفر پنهانی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سوریه
شنبه 13 اسفند 1401 - 21:02

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به سرزمین های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار و گفتگو کرده بود، بصورت سرزده و پنهانی به سوریه سفر و از نیروهای اشغالگر آمریکایی که در شرق سوریه مستقر هستند، بازدید کرد.

العالم - آمریکا

سفر سرزده ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سوریه از قبل اعلام نشده بود و او پیش از آن به تل آویو سفر کرده بود.

بر اساس گزارش ها، وی در این سفر قصد دارد وضعیت حضور تقریبا هشت ساله آمریکا را در سوریه به بهانه ادعای مبارزه با داعش و تدابیر امنیتی برای نیروهای آمریکایی را در برابر حملات احتمالی ارزیابی کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به خبرنگاران همراه خود ادعا کرد که معتقد است نیروهای آمریکایی و شرکای کُرد این کشور در شکست پایدار گروه داعش درحال پیشرفت هستند.

میلی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه ارزش خطرات آن را دارد ؟ گفت: اگر فکر می کنید امنیت آمریکا و متحدان آن اهمیت دارد، بنابراین پاسخ "بله" است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، اعلام کرد که مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای صهیونیست خود در تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران دیدار و گفتگو کرده است.

سران ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی روز جمعه در تل آویو درباره موضوعات مختلف از جمله چالش های خود با ایران گفتگو کردند.

بیانیه وزارت دفاع آمریکا و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ارتباط با این نشست جزییات زیادی ندارد اما اعلام کرد که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هرزی هالوی، رئیس ستاد کل نیروهای نظامی و یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به همراه دیگر مقامات امنیتی این رژیم در پایگاه نظامی کریا در تل آویو با یکدیگر دیدار کردند.

در این بیانیه ها با تکرار ادعاها علیه ایران آمده است که دو طرف درباره همکاری «برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» و همچنین «تحولات امنیتی» متعدد دیگر و «چالش‌ها و فرصت‌های فراوان پیش روی اسرائیل و منطقه خاورمیانه» گفتگو کردند.

گفته می شود که آنها همچنین درباره رویدادهای اخیر در کرانه باختری، از جمله حملات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و حمله شهرک نشینان یهودی به خانه ها و کسب و کار فلسطینی ها گفتگو کردند.

مارک میلی این سفر را که از پیش اعلام نشده بود، پیش از سفر لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده به اسرائیل انجام داد که قرار است به مصر و اردن و سرزمین های اشغالی سفر کند.

پیشتر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفر مشابهی به خاورمیانه از مصر و سرزمین های اشغالی بازدید کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها