تلاش آمریکا برای جلوگیری از ماجراجویی "اسرائیل" علیه ایران

يکشنبه 14 اسفند 1401 - 14:03

علی فضل الله، استاد علوم سیاسی گفت که هدف مقامات آمریکایی از سفر به رژیم صهیونیستی، جلوگیری از انتقال بحران داخلی این رژیم به جنگ علیه ایران است.

العالم - ایران / سیاسی

«فضل الله» در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد که برخی طرف‌ها در رژیم‌صهیونیستی به دنبال انتقال بحران داخلی این رژیم به خارج هستند و این امر ضرورت حرکت هر چه سریع‌تر آمریکایی‌ها را می‌طلبد.

فضل الله گفت که ارتش آمریکا از حدود 20 سال پیش اعلام کرده است که استراتژی درگیری در دو جنگ بزرگ به طور همزمان را کنار گذاشته است و از آنجا که این کشور در حال حاضر در جنگ اوکراین درگیر است به فکر جنگ دیگری در دریای چین جنوبی یا خاورمیانه نخواهد بود.

وی در این راستا به یادداشت‌های باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا اشاره می کند؛ اوباما در سال 2015 یا اندکی قبل از امضای توافق با ایران، درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله یک جانبه به ایران نوشته بود اگر "اسرائیل" حتی یک هواپیما برای حمله مستقیم به ایران اعزام کند، آمریکا آن را سرنگون خواهد کرد و این حرف ثابت می کند که "اسرائیل" بدون اجازه آمریکا نمی تواند کاری کند.

این در حالی است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز یک شنبه سفر خاورمیانه ای خود را به اردن، مصر و "اسرائیل" آغاز کرده است.

پیش از وی، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به "اسرائیل" سفر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها