تأکید سید حسن نصر الله بر معادله قدرت بازدارندگی لبنان در برابر دشمن

تأکید سید حسن نصر الله بر معادله قدرت بازدارندگی لبنان در برابر دشمن
سه شنبه 16 اسفند 1401 - 11:11

سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله در بیاناتی به مناسبت "روز جانباز" به تشریح قدرت بازدارندگی استراتژیک مقاومت در لبنان پرداخت.

العالم - نظرکده

ناظران معتقدند تأکید دوباره سید حسن نصرالله بر معادله سه جانبه "ارتش، ملت و مقاومت" ناشی از دست درازی رژیم صهیونیستی به مرزهای آبی لبنان است.

آنها تأکید سید حسن نصر الله بر معادله ملت، ارتش و مقاومت به عنوان یک عنصر بازدارنده در برابر دشمن را در راستای تلاش لبنان برای دستیابی به حقوق دریایی خود در برابر تلاش دشمن برای دست درازی به ثروتهای دریایی و مناطق مرزی لبنان، ارزیابی می کنند.

کارشناسان نظامی هم معتقدند اقدامات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان در چارچوب ادامه سیاست هایی است که این رژیم از مدتها پیش در این منطقه در پیش گرفته است.

به گفته این کارشناسان، سیاست این رژیم مبتنی بر دو عنصر است؛ یکی برچیدن نهایی مرزهای بین المللی لبنان و ترسیم مرزهای جدید. کارشناسان در این خصوص خاطرنشان می کنند که رژیم صهیونیستی امیدوار است بتواند این مرزها را که در سال 1923 ترسیم شده اند، تغییر دهد. آنها می گویند دست درازی دشمن به مرزهای جنوب لبنان، چیز تازه ای نیست زیرا در سال های 2000 و 2006 تلاش کرد از طریق سازمان ملل مرزهای دریایی را در 13 منطقه مورد تعرض قرار دهد اما کاری از پیش نبرد.

و اما عنصر دوم، تلاش رژیم اشغالگر برای تصاحب تدریجی خاک لبنان است؛ در اینجا موضوع فقط تصاحب خاک نیست بلکه نکته مورد توجه، اهمیت استراتژیک مناطقی است که دشمن در صدد تصاحب آنهاست.

به اعتقاد کارشناسان، سید حسن نصر الله به نکته بسیار مهمی در سخنرانی خود در روز جانباز اشاره کرده است؛ او اهمیت نظامی و استراتژیک زمین هایی را که دشمن در صدد جدا کردن آنهاست با صرف نظر از مساحت و مقدار آنها یادآوری می کند؛ به عبارت دیگر چیزی که دشمن به دنبال آن است یک مسأله سیاسی و استراتژیک است و در صورت مقاومت، شکست می خورد اما اگر در مقابل آن صعف و سستی نشان داده شود، موفق می شود. به همین دلیل است که سید حسن نصر الله بر معادله مثلث بازدارندگی استراتژیک "ملت، ارتش و مقاومت" و قدرتی که این معادله برای مقابله با استراتژی دشمن به لبنان می دهد، تأکید کرده است.

پربیننده ترین خبرها