تشییع باشکوه پیکر شهدای جنین+فیلم

چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 22:19

هزاران نفر از اهالی شهر جنین بعد از ظهر امروز چهارشنبه پیکر 5 شهیدی که در جریان یورش روز گذشته نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

تشییع کنندگان ابتدا پیکر شهدا را به سمت خانه های خود تشییع کردند سپس بار دیگر به بیمارستان بازگشتند و از آنجا راهپیمایی گسترده ای در خیابان های جنین برگزار کردند. سپس نماز میت اقامه کردند. پیکر شهید "محمد خلوف" به زادگاهش در برقین منتقل شد.

فلسطینیان بر ادامه مقابله با رژیم اشغالگر تاکید کردند و از جامعه جهانی خواستند تا برای حمایت از ملت فلسطین وارد عمل شود.

احمد خلوف پدر شهید محمد خلوف گفت: پسرم 31 سال دارد و متاهل است و 3 فرزند دارد. با این حال هیچ چیز نتوانست او را از راه مبارزه بازدارد. او بویژه پس از شهادت شوهر خواهرش در جنایت سابق صهیونیست ها در جنین ، بر راه شهادت اصرار و پافشاری کرد. من افتخار می کنم که پدر شهید و پدر همسر شهید هستم و خدا را شکر می کنم.

ماهر الاخرس از رهبران جهاد اسلامی گفت: در جنین شاهد اتحاد فلسطینیان حول محور مقاومت هستیم. اما در نابلس تصویری کاملا مغایر دیده می شود، نیروهای تشکیلات خودگردان به تشییع کنندگان در مراسم تشیع پیکر "عبدالفتاح خروشه" مجری عملیات حواره حمله کردند. این امر بسیار ننگین است.

اسامه منصور یکی از اعضای سابق دستگاه امنیتی گفت: هرگونه سرکوب مراسم تشییع شهدا غیر قابل قبول است. در حالی که مردم حامی و مدافع مقاومت هستند، این گونه اقدامات بسیار فضاحت بار است. باید بگویم هر کسی که با راه مقاومت و جهاد مخالف است به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

ایادعزمی صاحب منزلی که عبدالفتاح خروشه مجری عملیات حواره در آن به شهادت رسید، گفت: خانه ها منهدم شد اما عزم و اراده ما همچنان پابرجاست. اما آنچه که بیش از همه قلب های ما را به درد آورد، سرکوب "ابوخالد خروشه" فرمانده گردان های قسام از سوی دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان در نابلس است. اینک به این باور رسیدم که ما با دو اشغالگری روبرو هستیم.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در نابلس، صبح امروز مراسم تشییع پیکر شهید "عبدالفتاح خروشه"، مجری عملیات قهرمانانه "حواره" را که روز گذشته در درگیری با نیروهای اشغالگر به شهادت رسید، سرکوب کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها