سفیر باکو در تل‌آویو : بازگردانی دیپلمات‌ها از ایران به معنای قطع رابطه نیست

سفیر باکو در تل‌آویو : بازگردانی دیپلمات‌ها از ایران به معنای قطع رابطه نیست
جمعه 19 اسفند 1401 - 16:50

سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو ضمن تکذیب گزارش‌ رسانه‌های صهیونیستی درباره همکاری‌های ضدایرانی باکو و تل‌آویو، تأکید کرد که بازگردانی دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان از ایران به معنای قطع ارتباط با تهران نیست.

العالم - آسیا

«مختار محمداف» سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» که امروز (جمعه)، منتشر شده است، گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره همکاری ضدایرانی باکو و تل‌آویو را تکذیب کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اخیرا در گزارشی خبر داد که تل‌آویو «به‌ازای دریافت نفت و جای پا برای خود در مجاورت ایران» تجهیزات نظامی رزمی به ارزش میلیاردها دلار به جمهوری آذربایجان فروخته است.

این رسانه صهیونیستی گزارش داده بود که هواپیماهای ترابری جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی هفت سال گذشته در فرودگاه «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمده‌ که این امر انتقال محموله‌های تسلیحاتی و مهمات اسرائیلی به جمهوری آذربایجان را تأیید می‌کند.

سفیر جمهوری آذربایجان ضمن تکذیب این گزارش و دروغ خواندن آن، اظهار داشت: «جمهوری آذربایجان از ابتدا اعلام کرده که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نخواهد کرد و اجازه استفاده از خاک خود علیه کشورهای دیگر را نخواهد داد... به این دلیل که ما خود از کشورهای دیگر نیز انتظار داریم که در امور داخلی ما مداخله نکنند.»

مختار محمداف در بخش دیگری از اظهاراتش به تصمیم باکو مبنی بر خارج کردن دیپلمات‌های خود از ایران اشاره و تأکید کرد: «تصمیم بازگردانی دیپلمات‌ها به کشور به معنای قطع ارتباط با ایران نیست!»

او همچنین در خصوص تسلیحات خریداری‌شده از تل‌آویو از سوی جمهوری آذربایجان و هواپیماهای ترابری که این تسلیحات را به حمل کرده‌اند، درباره تعداد این هواپیماها اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما با این وجود تأیید کرد که رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحاتی به جمهوری آذربایجان است.

محمداف با بیان اینکه نمی‌فهمد چرا درباره خرید تسلیحات از "اسرائیل "نگرانی وجود دارد، افزود: «هر کشوری مسئول پاسداری و دفاع از تمامیت اراضی و شهروندان خود است و جمهوری آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

فارس

پربیننده ترین خبرها