واکنش آمریکا به تبادل زندانی‌ با ایران

واکنش آمریکا به تبادل زندانی‌ با ایران
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 18:59

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به تبادل زندانی‌ میان کشورش با ایران واکنش نشان داد و گفت: این کشور بی وقفه در تلاش برای آزادی سه شهروند آمریکایی است که در ایران در بازداشت قرار دارند.

العالم ـ آمریکا

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به تلاش این کشور برای آزادسازی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران اشاره کرد.

وی در سخنانی گفت: «ما بی وقفه برای آزادی سه آمریکایی که به ناحق در ایران بازداشت هستند در تلاش هستیم».

این مقام آمریکایی تاکید کرد: «تا زمانی که این افراد به جمع عزیزان خود بپیوندند، تلاش خود را متوقف نخواهیم کرد».

با این وجود سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حصول توافق برای آزادسازی سه زندانی آمریکایی در ایران را رد کرد.

این در حالی است که ساعتی پیش وبگاه شبکه «العربیه» در توییتی مدعی شد که قرار است در ازای آزادی سه شهروند آمریکایی توسط ایران، سه کشور عراق ، ژاپن و کره جنوبی دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کنند.

به گزارش فارس، پیشتر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه اظهار داشت، اگر همه چیز از طرف آمریکایی خوب پیش برود، در کوتاه مدت شاهد تبادل زندانیان نیز خواهیم بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه درباره گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها نیز اظهار داشت: «در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان تبادل پیام با طرف آمریکایی جریان دارد. در موضوع تبادل زندانیان موجود بین ایران و آمریکا به توافقی در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکایی خوب پیش برود، فکر می‌کنم در کوتاه مدت شاهد تبادل زندانیان نیز خواهیم بود.»

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ما این پرونده را یک پرونده کاملا انسانی می‌دانیم، افزود: «از مارس سال گذشته در این رابطه سندی بین ما و آمریکا به صورت غیرمستقیم به امضا و تایید رسید، اما زمینه اجرای آن اکنون فراهم شده است. از نظر ما همه چیز آماده است، طرف آمریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود قرار دارد.»

پربیننده ترین خبرها