سازمان جهانی بهداشت: امسال سال پایان همه گیری کروناست

سازمان جهانی بهداشت: امسال سال پایان همه گیری کروناست
شنبه 27 اسفند 1401 - 09:24

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار دارد همه‌گیری کرونا تا اواخر سال جاری میلادی یعنی حدود ۹ ماه دیگر به پایان برسد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش دویچه وله، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که انتظار دارد که همه‌گیری کرونا تا اواخر سال جاری میلادی یعنی حدود ۹ ماه دیگر به پایان برسد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «جهان امروز به وضوح در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با هر لحظه دیگر از دوران همه‌گیری قرار دارد.»

«تدروس آدهانوم»، رئیس سازمان جهانی بهداشت در این ارتباط گفت: «مطمئنم که امسال می‌توانیم بگوییم که کووید -۱۹ به عنوان یک وضعیت اضطراری و نگرانی بین‌المللی به پایان رسیده است.»

سازمان جهانی بهداشت پیش از آن، در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ همزمان با اوج گیری جهانی مبتلایان به کوید -۱۹، وضعیت اضطراری بین‌المللی اعلام کرده بود.

سازمان جهانی بهداشت برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ از یک بیماری همه‌گیر به نام کرونا سخن گفت که ۵هزار نفر در هفته را قربانی خود می‌کند. آمار قربانیان اما به ۷میلیون نفر رسید. این نهاد جهانی می‌گوید امسال پایان پاندمی است.

بیش از ۷ میلیون نفر قربانی کرونا

بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، از آن زمان تاکنون ۷۶۰ میلیون مورد عفونت در سراسر جهان ثبت شده است و تقریباً ۶.۹ میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته تدروس، شمار واقعی مرگ‌ومیر ناشی از همه گیری "بسیار بیشتر" از این رقم است.

پربیننده ترین خبرها