قتل ابوعاقله و برکناری عوده؛ تلاش نافرجام صهیونیست ها برای خاموش کردن صدای حقیقت

قتل ابوعاقله و برکناری عوده؛ تلاش نافرجام صهیونیست ها برای خاموش کردن صدای حقیقت
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 13:45

اقدام شبکه تلویزیونی فرانس 24 در برکناری "لیلی عوده" خبرنگار این شبکه در فلسطین اشغالی، به دنبال اتهاماتی مبنی بر انتقاد از رژیم صهیونیستی، خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

لیلی عوده به دلیل استفاده از واژه "شهید" برای فلسطینیانی که به دست رژیم جنایتکار اسرائیلی به شهادت می رسند و نیز به دلیل استفاده از عبارت "اراضی سال 1948" به جای استفاده از واژه مجعول "اسرائیل" ، از کار برکنار شد.

این در حالی است که روزنامه نگاران فلسطینی با اعلام همبستگی با لیلی عوده، برای ارائه هرگونه کمک حقوقی به همکار خود اعلام آمادگی کردند. همچنین در شبکه های اجتماعی نیز فراخوان همبستگی با لیلی عوده راه اندازی شد.

"احمد دراوشه" در تویتر نوشت: با لیلی عوده خبرنگار فرانس 24 پس از اقدام این شبکه در برکناری او به زعم یهودی ستیزی، اعلام همبستگی می کنیم. امروز این اتهام در اروپا متوجه تمام کسانی می شود که از فلسطین حمایت می کنند. لیلی عوده پیش از این فقط به صرف عرب بودن در معرض حمله شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفت.

"وجدان بوعبدالله" نیز توییت کرد: لیلی عوده یک خبرنگار فلسطینی است که در توییتر درباره مسائل مردم خود می نویسد. این یک جنایت نیست. از لیلی عوده که بسیار حرفه ای و انسانی عمل می کند، حمایت می کنیم.

"فهمی شتوی" نیز نوشت: لیلی عوده بیش از 30 سال در زمینه انتقال میدانی اخبار مربوط به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی ها فعالیت کرده است. شیرین ابوعاقله را به قتل رساندند و اینک می خواهند با برکناری لیلی عوده ، صدای او را خاموش کنند.

لیلی ابوعوده پیش از این هنگام پوشش اخبار ، از سوی شهرکنشینان در معرض مزاحمت قرار گرفت.

.

پربیننده ترین خبرها