رژیم صهیونیستی قانون ممنوعیت شهرک‌سازی در کرانه باختری را لغو کرد

رژیم صهیونیستی قانون ممنوعیت شهرک‌سازی در کرانه باختری را لغو کرد
سه شنبه 1 فروردين 1402 - 13:11

این قانون که در سال 2005 تصویب شد، تخلیه شهرک‌های یهودی‌نشین در شمال کرانه باختری را همراه با خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه الزامی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، پارلمان رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه قانونی را لغو کرد که دستور تخلیه چهار شهرک در کرانه باختری اشغالی را صادر کرده بود. این یکی از اولین اقدامات مهم ائتلاف جناح راست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

این قانون که در سال 2005 تصویب شد، تخلیه چهار شهرک یهودی‌نشین در شمال کرانه باختری را همراه با خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه الزامی کرد. این لغو به ساکنان صهیونیست امکان می‌دهد به شرط تایید ارتش اسرائیل به شهرک‌ها بازگردند.

از زمان جنگ 1967، رژیم صهیونیستی حدود 140 شهرک در مناطقی که فلسطینیان آنها را هسته اصلی یک کشور آینده می‌دانند، ایجاد کرده است. علاوه بر این شهرک‌ها، گروه‌هایی از شهرک‌نشینان تعداد زیادی پاسگاه بدون مجوز کابینه رژیم صهیونیستی نیز ساخته اند.

بیشتر قدرت‌های جهانی شهرک‌های ساخته شده در سرزمین‌هایی را که رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 تصرف کرد، بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌دانند و گسترش آن‌ها را مانعی برای پیشرفت روند به اصطلاح صلح می‌دانند.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و جنگ پارلمان رژیم صهیونیستی از این اقدام به عنوان «نخستین گام مهم در جهت تعمیر واقعی و استقرار اسرائیل در اراضی سرزمینی که به آن تعلق دارد» استقبال کرد.

پربیننده ترین خبرها