چه کسی در پس پرده ترمیم چهره سیاه رژیم بعث است؟

چه کسی در پس پرده ترمیم چهره سیاه رژیم بعث است؟
پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 00:01

به نظر می‌رسد که برخی از قبیل سفارت آمریکا در عراق و جیره خواران رژیم بعث و آن دسته که به اردن پناه بردند، با جعل وقایع تاریخی بر ترمیم چهره سیاه رژیم بعث صدام اصرار و پافشاری دارند؛ اظهارات رسانه ای رغد دختر صدام درباره "دلاوری های " پدرش و براردرانش قصی و عدی چیزی جز بخشی از این تلاشها برای ترمیم چهره سیاه رژیم بعث نیست.

العالم ـ درگوشی

اخیرا پایگاه های خبری گزارشی را منتشر کردند که از "دلاوریهای" عدی و قصی و مصطفی پسر قصی در عملیاتی که منجر به قتل آنها توسط ارتش آمریکا شد، سخن می گفت.

برای اطلاع از سناریوی جدیدی که برای ارائه تصویری غیرواقعی از عدی و قصی دو جلاد خونخوار تهیه و تدوین شده است، گوشه ای از این گزارش را اینجا نقل می کنیم.

در این گزارش آمده است که عملیات 4 ساعت به طول انجامید و 200 نظامی امریکایی با سلاح های سنگین و بالگرد برای دستگیری 4 نفر در این عملیات مشارکت داشتند.

تلاش تیمی از نیروهای ویژه آمریکایی برای یورش به ساختمان با شکست مواجه شد. آنها به سبب تیراندازی های گسترده که به زخمی شدن 4 نظامی آمریکایی منجر شد، ناچار شدند عقب نشینی کنند؛ سه تن از این نظامیان کشته شدند.

ارتش آمریکا از سلاح های سنگین استفاده کرد اما باز هم عملیات بی نتیجه ماند. باگردها موشکی به سمت خانه شلیک کردند. سپس نظامیان آمریکایی خانه را بمباران کردند. در نهایت فرمانده عملیات تصمیم گرفت 12 موشک تاو به ساختمان شلیک کند.

روشن است که این سناریو شبه به فیلم های هالیوودی است. همه می دانند که سلاح های بکار رفته در این عملیات کافی بود تا این ساختمان و کسانی که در آن تحصن کردند، با خاک یکسان کند. اما تصاویری که رسانه های آمریکایی در 22 جولای 2003 از این عملیات منتشر کردند نشان می دهد که فقط آثار گلوله بر روی اجساد عدی و قصی وجودداشت. اما اثری از موشکهایی که بالگردها شلیک کردند نبود. آثار موشک های تاو کجاست؟؟؟

مسلم است که این داستان در راستای ترمیم چهره سیاه این قاتلان جنایتکار است که در قتل و شکنجه مردم عراق هنرنمایی می کردند.

اما حافظه عراقی ها ضعیف نیست تا جیره خواران رژیم بعث با حمایت و پشتیبانی سفارت آمریکا و پول هایی که رغد هنگام فرار از عراق به سرقت برد، بتوانند چهره سیاه این قاتلان را ترمیم کنند.

پربیننده ترین خبرها