صدور کیفرخواست برای ترامپ باز هم به تعویق افتاد

صدور کیفرخواست برای ترامپ باز هم به تعویق افتاد
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 23:58

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند صدور کیفرخواست برای دونالد ترامپ روز چهارشنبه هم اتفاق نخواهد افتاد.

العالم - آمریکا

در بحبوحه نگرانی‌ها در آمریکا از احتمال بروز شورش‌های خیابانی در صورت دستگیری دونالد ترامپ، رسانه‌های این کشور گزارش داده‌اند صدور کیفرخواست برای او روز چهارشنبه هم اتفاق نخواهد افتاد.

روز گذشته روزنامه دیلی‌میل گزارش داده بود احتمال می‌رود برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا چهارشنبه کیفرخواست صادر شود.

پیشتر رسانه‌های آمریکا ایجاد برخی تغییرات فیزیکی در دادگاهی در نیویورک را نشانه‌ای از آماده شدن مسئولان این ایالت برای دستگیری ترامپ عنوان کرده بودند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که پلیس در شهرهای بزرگ آمریکا برای مقابله با ناآرامی‌های بالقوه بعد از دستگیری ترامپ در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

در همین ارتباط عکس‌هایی هم با هوش مصنوعی از دستگیری ترامپ تولید شده (مانند عکس فوق) که با استقبال کاربران فضای مجازی روبرو شده است.

پیش‌تر، واشنگتن‌پست گزارش داد طی روزهای آینده احتمالاً ترامپ در دادگاهی در منطقه منهتن نیویورک متهم خواهد شد و مسئولان آمریکایی در حال بررسی گزینه‌های خود برای مقابله با تظاهرات‌ها در مناطقی مانند نیویورک، آتلانتا و فلوریدا هستند.

برخی گزارش‌ها حاکی است دادستان‌ها در منطقه منهتن در حال انجام بررسی‌های لازم برای صدورکیفرخواست علیه ترامپ به دلیل دستکاری اسناد تجاری جهت پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ هستند.

ترامپ که ممکن است به نخستین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شود که متهم شناخته می‌شود این اتهامات را رد کرده و مدعی شده که اتهامات علیه او انگیزه‌های سیاسی را دنبال می‌کنند.

در نیویورک، مقام‌های مجری قانون و دادگاهی در حال اندیشیدن تدابیر امنیتی و لجستیکی لازم برای حاضر شدن ترامپ در نخستین جلسه دادگاه خود هستند. واشنگتن‌پست نوشته این مقام‌ها علاوه بر این در حال بررسی روش‌‌های مدیریت تظاهرات‌های احتمالی در اطراف ساختمان دادگاهی که ترامپ باید در آن حاضر شود، هستند.

یک منبع مطلع دیگر هم به واشنگتن‌پست گفت احتمال می‌رود از امروز سه‌شنبه (۲۱ مارس) حضور نیروهای پلیس در اطراف ساختمان دادگاه تشدید شود. ترامپ پیشتر ادعا کرده بود امروز بازداشت خواهد شد و از طرفدارانش خواسته بود تظاهرات برپا کنند، اما به نظر می‌رسد طبق ادعای دیلی‌میل دستگیری او به چهارشنبه موکول شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها