محاکمه ترامپ؛ آمریکا در سراشیبی مرگ و خشونت!

محاکمه ترامپ؛ آمریکا در سراشیبی مرگ و خشونت!
شنبه 5 فروردين 1402 - 22:45

چند ساعت پس از آنکه دادستان‌های نیویورک که روی پرونده پرداخت حق‌السکوت از طرف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به یک ستاره زن فیلم‌های مستهجن تحقیق می‌کنند، اعلام کردند که از هیچ چیز هراسی ندارند، ترامپ درباره “مرگ و نابودی” در صورت مواجه شدن با اتهام‌های مجرمانه، هشدار داد.

العالم- کشکول

ترامپ در پستی در تروث سوشال، شبکه اجتماعی که خودش راه انداخته، از طرفدارانش خواسته است که به این حکم اعتراض کنند، و در صورت بازداشت او، برای رویارویی آماده شوند. ترامپ به منظور ایجاد هرج و مرج و بدنام کردن آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن که او را با اتهامات احتمالی مواجه کرده است، نوشت:‌ آلوین براگ، دادستان کل منهتن خطری برای کشور ما است و بایستی فورا برکنار شود. همچنین رادیکال دیوانه، جک اسمیت، که بی‌گناهان را به طرز بی‌سابقه‌ای مورد آزار و اذیت و ارعاب قرار می‌دهد و نیز لتیتیا جیمز، بدترین دادستان کل در ایالات متحده و فانی ویلیس، دادستان کل آتلانیا تلاش می‌کنند توطئه‌ای را برای نابودی آمریکا طراحی کنند!.

چنین اظهارات مبتذل و غیرمسئولانه از زبان شخصی مطرح شده که رئیس‌جمهور کشوری بود که ادعا می‌شود ابرقدرت و دموکراتیک ترین کشور جهان است!. ترامپ علنا هوادارانش را به آتش زدن کشور و گسترش مرگ و تخریب در آن و نیز به خطر انداختن جان مقامات تشویق می‌کند به این دلیل که آنها، قانون را اجرا و درباره جنایات اخلاقی و مالی او تحقیقات می‌کنند.

موضوع قابل تامل این است که ترامپ ادعا می‌کند قضیه استورمی دنیلز یک "اتهام دروغین" است و هرکس او را به آن متهم کند "فردی هنجارشکن و بیمار ذهنی است که از ایالات متحده آمریکا متنفر است". این ادعاهای ترامپ در حالی‌ست که مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ، شاهد زنده در این قضیه است که در مقابل هیئت منصفه در نیویورک اعتراف کرد که ترامپ در نوامبر 2016، دو هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری که در آن در برابر هیلاری کلینتون پیروز شد، 130 هزار دلار به این بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حق السکوت پرداخت کرده است.

مقامات آمریکایی تهدیدهای ترامپ را جدی می‌گیرند؛ زیرا او حامیان تندرویی دارد که آماده هستند بدون هرگونه فکر کردن، هر آنچه را که ترامپ دستور می‌دهد، اجرا کنند، همان‌طور که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ پس از آنکه ترامپ ادعا کرد شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حاصل تقلب بود، شماری از حامیانش مقابل ساختمان کنگره تجمع و تعدادی از آنها به کنگره حمله کردند و وارد آن ساختمان شدند تا اعتراض‌شان به تایید شدن ریاست جمهوری بایدن را اعلام کنند؛ حمله‌ای که منجر به کشته شدن تعدادی از ماموران انتظامات شد.

در چنین شرایطی در صورتی‌که ترامپ سه‌شنبه آینده در پرونده مزبور متهم شناخته شود، آمریکا پیش روی بحران جدیدی قرار خواهد گرفت که شاید بزرگ‌تر از بحران حمله به کنگره باشد. زیرا شکنندگی دموکراسی آمریکایی که توان برخورد با چنین شخص معلوم الحال را ندارد، ثابت شده است و از سوی دیگر، میلیون‌ها آمریکایی آماده هستند به خاطر این ترامپ دیوانه، دست به هر کاری بزنند. آمریکا امروز در کف دستان ترامپ است.

پربیننده ترین خبرها