آیا ائتلاف متجاوز به اهداف خود در یمن رسید؟ +فیلم

يکشنبه 6 فروردين 1402 - 22:47

محمد الزبیدی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای یمنی گفت که ملت یمن ظرف 8 سال گذشته از تجاوز ائتلاف سعودی، از دو طرف مورد ظلم واقع شده اند؛ که یک طرف آن همین تجاوز وحشیانه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس با اجرای عربستان و امارات بود.

العالم - یمن

الزبیدی در گفتگو با برنامه "المشهد الیمنی" در شبکه العالم گفت: "ظلمی که در حق ملت یمن اعمال شد، همین نادیده گرفتن لحظه تاریخی و سرنوشت ساز این ملت است؛ این ملت امروز هشتمین سالگرد پایداری ملی خود را پشت سر گذاشت و وارد نهمین سال شد و این همان لحظه ای است که می بایست چشم جهانیان به این کشور خیره بماند؛ کشوری که مورد این حجم از تجاوز و جنگ و جنایت و ویرانی قرار گرفته است و همه چیز آن تبدیل به هدف نظامی شد".

این فعال رسانه ای یمنی این سوال را مطرح می کند که پس از این 8 سال جنگ چه اتفاقی افتاده است؟ و در پاسخ می گوید : آنها در لحظه های نخست تصور می کردند که ظرف یک روز یا یک هفته یا یک ماه، کار را تمام می کنند اما امروز یمن هشتمین سال را هم پشت سر گذاشت و چیزی که در عمل اتفاق افتاد، شکست سنگین ائتلاف تجاوز بود. این شکست، نتیجه پایداری و مقاومت اسطوره ای ملت بزرگ یمن است که امروز ثمره مقاومت خود را در میان انبوه تغییر و تحولات بزرگ منطقه برداشت می کنند.

پربیننده ترین خبرها