کارشناس یمنی: دستاوردهای ملت یمن از مقاومت منحصر به‌فرد بوده است

يکشنبه 6 فروردين 1402 - 23:20

یک کارشناس مسائل سیاسی یمن با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای ملت یمن از 8 سال مقاومت و پایداری طی ۸ سال تجاوز به این کشور گفت : دستاوردهای مردم یمن در جنگ منحصر به‌ فرد بوده است و درس ها و تجربیات آن ها از این جنگ ، ارزش مطالعه و بررسی را دارد و می تواند در هر نوع تجربه ی انقلابی در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

العالم- یمن

"یحیی حرب" در گفت‌وگو با برنامه "المشهد الیمنی" در شبکه العالم گفت: مردم یمن تجربه‌ای مثال‌زدنی ارائه کردند که حق دارند به آن افتخار کنند و به خاطر آن، به جهانیان ببالند و ما باید این استواری افسانه‌ای را تحسین کنیم. این تجربه چند بُعد دارد: اول اینکه پیروزی بزرگی که مردم یمن به دست آوردند، در نتیجه توکل بر خدا، خوداتکایی و باور به توانایی‌هایی دفاعی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: دومین درسی که می‌توان از مقاومت مثال‌زدنی ملت یمن گرفت ، این است که این ملت در کنار حق می‌جنگید و طی ۸ سال جنگ، از آن تخطی نکرد و به رغم تمام ظلم و مشکلاتی که فرارویش وجود دارد و به رغم جنایات ائتلاف متجاوز علیه شهروندان، ولی همچنان به قوانین درگیری پایبند ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: عبدالملک الحوثی ، رهبر انقلاب یمن در سخنرانی شب گذشته شاخص‌های انقلاب را برای سال آینده مشخص کرد و تصویری شفاف را برای تمام طرف‌هایی که درصدد تجاوز به یمن هستند، ارائه داد، مبنی بر اینکه، ملت یمن با موشک‌ها، پهپادها و رزمندگانش و نیز با اراده‌اش آماده است به دفاع از کشور خود ادامه بدهد.

پربیننده ترین خبرها