شیخ خزعلی: اطمینان زیادی به موفقیت کابینه سودانی داریم

شیخ خزعلی: اطمینان زیادی به موفقیت کابینه سودانی داریم
دوشنبه 7 فروردين 1402 - 12:12

شیخ قیس خزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل حق با اشاره به وجود توافق درباره ضرورت دور نگه داشتن دستگاه های امنیتی از موضوع انتخابات، گفت که اطمینان زیادی دارد که دولت کنونی عراق موفق به ارائه خدمات می شود.

العالم - عراق

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که شیخ خزعلی با حضور در برنامه "تحت خطین" که از تلوزیون عراق پخش می شود گفته است: "روابط من با محمد شیاع سودانی، نخست وزیر صرفا در قالب چارچوب هماهنگی و بخشی از آن است". وی تأکید کرد: "ما اعتماد زیادی به موفقیت دولت کنونی داریم".

وی افزود: "هیچ فشاری بر دولت وجود ندارد" .. "و درباره ضرورت دور نگه داشتن دستگاه های امنیتی از موضوع انتخابات اتفاق نظر داریم".

شیخ خزعلی در ادامه تصریح کرد: ما به خاطر حس مسئولیت شناسی پیگیر موفقیت دولت هستیم. وی خاطرنشان کرد که چیزی به نام فرصت آخر وجود ندارد بلکه صرفا به دنبال عملیات سیاسی بر مبنای انتخابات هستیم... و سودانی صادقانه برای ارائه خدمات و مبارزه با فساد تلاش می کند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل حق تصریح کرد که در حال حاضر شاهد ثبات امنیتی و سیاسی بی سابقه ای از سال 2003 در کشور هستیم .. و فرصتی تاریخی برای پیشرفت اقتصادی با حمایت از دولت در پیش داریم.

وی در ادامه گفت: ما هیچ رابطه ای با آمریکا نداریم ... و حضور نظامی خارجی در عراق غیر قانونی است.

شیخ خزعلی همچنین تأکید کرد که گروههای عراقی هیچ ارتباطی با حمله به پایگاه و مواضع آمریکا در سوریه ندارند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل حق در پایان گفت: ما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که اصلاح قانون اساسی اجتناب ناپذیر است. و برخی مواد قانون اساسی با شرایط و اقتضائات کنونی همخوانی ندارند.

پربیننده ترین خبرها